253 Maj 2025
- 01 maja
- TEST Z OKŁADKI: FINAL DX6000 ⸜ słuchawki dynamiczne • wokółuszne
- TECHNIKA/MUZYKA: DENON PCM DIGITAL • cz. 1: STEVE MARCUS + J. INAGAKI & SOUL MEDIA, Something ⸜ 1971
- TEST: AIR TIGHT ATM-1E (2024 edition) ⸜ wzmacniacz mocy • stereo
- TEST: FOSTEX TH808 ⸜ słuchawki dynamiczne • wokółuszne
- TEST: SOULNOTE M-3X ⸜ wzmacniacz mocy • monobloki
- TEST: SPEC RSP-W1EX ⸜ pasywny układ korygujący
- 16 maja
- KRAKOWSKIE TOWARZYSTWO SONICZNE № 151: TAIKO Olympus Server XDMI
- TEST: DS AUDIO Grand Master Extreme + TB-100 ⸜ wkładka gramofonowa (optyczna) + przedwzmacniacz gramofonowy
- TEST: HANA SL Mk II & SH Mk II ⸜ wkładki gramofonowe MC & HO
- TEST: PHASEMATION SA-1500 ⸜ wzmacniacz zintegrowany
- MUZYKA ⸜ recenzja: LEO SIROTA, Pulpils if Leschetizky, AUGUSTE de RADWAN ⸜ SAKURAPHON
- TEST: AURORASOUND EQ-100 ⸜ przedwzmacniacz gramofonowy MM/MC

![]() |
![]() |
KILKA PROSTYCH SŁÓW… O PRZYSZŁOŚĆ AUDIO ![]()
To jedna z nielicznych okazji, przy których mogę spotkać wszystkich swoich przyjaciół i znajomych w jednym miejscu. Postanowiłem to wykorzystać i zapytać ludzi, których lubię, którym ufam i cenię o kilka rzeczy, będących w ostatnim czasie na ustach ludzi z naszej branży. Wszystkim zadałem te same pytania, aby czytelnicy „High Fidelity” mogli porównać podejście do tematu i opinie różnych ludzi. Pozostawiłem im wolną rękę w doborze pytań, nie na wszystkie musieli odpowiadać. Jak zaraz się państwo przekonacie, mają oni często kompletnie odmienne zdanie na ten sam temat, co pokazuje, że branża audio nie jest monolitem, a zbiorem równoważnych nurtów. Wypowiedzi łączy z kolei pasja moich rozmówców do muzyki i urządzeń, za pomocą których jest odtwarzana. Myślę, że daje się to odczuć. O rozmowę poprosiłem pana Heinza Lichteneggera, założyciela i dyrektora firmy Audiotuning, która z kolei jest właścicielem marki Pro-Ject Audio, Maurizio Aterini – założyciela i właściciela firmy Gold Note (z którym wiele lat temu rozmawiałem w podobnej formule), Gerharda Hirta – założyciela i właściciela Ayon Audio, współwłaściciela Lumen White, jak również członka Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego, rządzących w firmie Audiovector Ole i Madsa Klifothów, Rumena Atarskiego – właściciela Thrax Audio, René Laflamme – właściciela firmy Fidelio, zarządzającego firmą 2 x HD i dystrybutora w Ameryce Północnej marki Nagra oraz Dirka Sommera, naszego przyjaciela z magazynu hifistatement.net, członka Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego, z którym – oraz jego żoną Birgit – spędziliśmy fantastyczny wieczór w prawdziwie bawarskiej knajpie na obrzeżach Monachium. Wszystkim wam dziękuję! HEINZ LICHTENEGGER ![]() WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? Co w roku 2017 będzie dla twojej firmy najważniejsze? audiotuning.com ![]() MAURIZIO ATERINI ![]() WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? Co w roku 2017 będzie dla twojej firmy najważniejsze? ![]() GERHARD HIRT ![]() WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Dobrym przykładem jest kino domowe: co trzy miesiące nowa funkcja; zaczęło się od 5.1, 6.1, 7.1, 7.2 itd. Pamiętam, jak dawno temu jeden z naszych dobrych klientów kupił procesor kina domowego za 10 000 euro. Zaraz potem pojawiła się nowsza wersja tego samego procesora. Trzy miesiące później poddał się i sprzedał całe kino. Za sprzedany procesor wziął 2000 euro – strata była ogromna, a człowiek jest na zawsze dla nas stracony. MQA jest promowany przez niektóre amerykańskie magazyny, ponieważ nie mają one w ręce żadnych prawdziwych nowości z rynku i muszą czymś zaciekawić swoich czytelników. Myślę, że będzie to powracało jak bumerang. |
Streaming czy downloading? ![]() OLE & MADS KLIFOTH ![]() WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? Co w roku 2017 będzie dla twojej firmy najważniejsze? ![]() RUMEN ATARSKI ![]() WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? ![]() RENÉ LAFLAMME ![]() WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? Co w roku 2017 będzie dla twojej firmy najważniejsze?
![]() DIRK SOMMER ![]() WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? |
Kim jesteśmy? |
Współpracujemy |
Patronujemy |
HIGH FIDELITY jest miesięcznikiem internetowym, ukazującym się od 1 maja 2004 roku. Poświęcony jest zagadnieniom wysokiej jakości dźwięku, muzyce oraz technice nagraniowej. Wydawane są dwie wersje magazynu – POLSKA oraz ANGIELSKA, z osobną stroną poświęconą NOWOŚCIOM (→ TUTAJ). HIGH FIDELITY należy do dużej rodziny światowych pism internetowych, współpracujących z sobą na różnych poziomach. W USA naszymi partnerami są: EnjoyTheMusic.com oraz Positive-Feedback, a w Niemczech www.hifistatement.net. Jesteśmy członkami-założycielami AIAP – Association of International Audiophile Publications, stowarzyszenia mającego promować etyczne zachowania wydawców pism audiofilskich w internecie, założonego przez dziesięć publikacji audio z całego świata, którym na sercu leżą standardy etyczne i zawodowe w naszej branży (więcej → TUTAJ). HIGH FIDELITY jest domem Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego. KTS jest nieformalną grupą spotykającą się aby posłuchać najnowszych produktów audio oraz płyt, podyskutować nad technologiami i opracowaniami. Wszystkie spotkania mają swoją wersję online (więcej → TUTAJ). HIGH FIDELITY jest również patronem wielu wartościowych wydarzeń i aktywności, w tym wystawy AUDIO VIDEO SHOW oraz VINYL CLUB AC RECORDS. Promuje również rodzimych twórców, we wrześniu każdego roku publikując numer poświęcony wyłącznie polskim produktom. Wiele znanych polskich firm audio miało na łamach miesięcznika oficjalny debiut. |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity