248 Grudzień 2024
- 01 grudnia
- TEST Z OKŁADKI: GigaWatt POWERMASTER 25th ANNIVERSARY LIMITED EDITION ⸜ kondycjoner napięcia zasilającego AC
- NAGRODY: NAGRODY ROKU 2024 wg „High Fidelity”
- TEST: Audio Phonique DESIRE ⸜ kable głośnikowe
- TEST: Dynaudio CONTOUR LEGACY ⸜ kolumny głośnikowe • podłogowe
- TEST: Laiv HP2A ⸜ przedwzmacniacz/wzmacniacz słuchawkowy
- TEST: MoreAudio CS100 ⸜ wzmacniacz zintegrowany
- TEST: Sugden MASTERCLASS IA-4 ⸜ wzmacniacz zintegrowany
- MUZYKA ⸜ recenzja: ABBA, The Singles (The First Fifty Years), Polar Music • 2 x SHM-CD (7” mini-LP)
- 16 grudnia
- KRAKOWSKIE TOWARZYSTWO SONICZNE, spotkanie № 149: ART FARMER, High Fidelity presents: Art Farmer in Wrocław
- TEST: Aurender A1000 ⸜ odtwarzacz plików audio
- TEST: Avatar Audio DREAMLINK № 1 ⸜ interkonekt analogowy RCA
- TEST: DS Audio DS MASTER 3 ⸜ wkładka gramofonowa • optyczna + przedwzmacniacz gramofonowy
- TEST: TiGLON TPL-2000L PROFESSIONAL ⸜ kabel LAN
- LISTY: CZYTELNICY piszą, REDAKCJA ODPOWIADA
KILKA PROSTYCH SŁÓW… O PRZYSZŁOŚĆ AUDIO o chwila wychodzi na jaw, że w tym roku ominąłem takie, czy inne stoisko, pominąłem taką, czy inną prezentację, że nie dotarłem na niektóre umówione spotkania. Tłumaczę się brakiem czasu, i jest to prawda, nie rozgrzesza mnie to jednak z tego, że po prostu nie wszystko w tym roku udało mi się zobaczyć i nie wszędzie udało mi się być – przepraszam! Jedynym wytłumaczeniem jest to, że wystawa High End 2017 w monachijskim centrum wystawienniczym M.O.C. była bowiem największą edycją tej imprezy w jej historii. To jedna z nielicznych okazji, przy których mogę spotkać wszystkich swoich przyjaciół i znajomych w jednym miejscu. Postanowiłem to wykorzystać i zapytać ludzi, których lubię, którym ufam i cenię o kilka rzeczy, będących w ostatnim czasie na ustach ludzi z naszej branży. Wszystkim zadałem te same pytania, aby czytelnicy „High Fidelity” mogli porównać podejście do tematu i opinie różnych ludzi. Pozostawiłem im wolną rękę w doborze pytań, nie na wszystkie musieli odpowiadać. Jak zaraz się państwo przekonacie, mają oni często kompletnie odmienne zdanie na ten sam temat, co pokazuje, że branża audio nie jest monolitem, a zbiorem równoważnych nurtów. Wypowiedzi łączy z kolei pasja moich rozmówców do muzyki i urządzeń, za pomocą których jest odtwarzana. Myślę, że daje się to odczuć. O rozmowę poprosiłem pana Heinza Lichteneggera, założyciela i dyrektora firmy Audiotuning, która z kolei jest właścicielem marki Pro-Ject Audio, Maurizio Aterini – założyciela i właściciela firmy Gold Note (z którym wiele lat temu rozmawiałem w podobnej formule), Gerharda Hirta – założyciela i właściciela Ayon Audio, współwłaściciela Lumen White, jak również członka Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego, rządzących w firmie Audiovector Ole i Madsa Klifothów, Rumena Atarskiego – właściciela Thrax Audio, René Laflamme – właściciela firmy Fidelio, zarządzającego firmą 2 x HD i dystrybutora w Ameryce Północnej marki Nagra oraz Dirka Sommera, naszego przyjaciela z magazynu hifistatement.net, członka Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego, z którym – oraz jego żoną Birgit – spędziliśmy fantastyczny wieczór w prawdziwie bawarskiej knajpie na obrzeżach Monachium. Wszystkim wam dziękuję! HEINZ LICHTENEGGER WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? Co w roku 2017 będzie dla twojej firmy najważniejsze? audiotuning.com MAURIZIO ATERINI WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? Co w roku 2017 będzie dla twojej firmy najważniejsze? GERHARD HIRT WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Dobrym przykładem jest kino domowe: co trzy miesiące nowa funkcja; zaczęło się od 5.1, 6.1, 7.1, 7.2 itd. Pamiętam, jak dawno temu jeden z naszych dobrych klientów kupił procesor kina domowego za 10 000 euro. Zaraz potem pojawiła się nowsza wersja tego samego procesora. Trzy miesiące później poddał się i sprzedał całe kino. Za sprzedany procesor wziął 2000 euro – strata była ogromna, a człowiek jest na zawsze dla nas stracony. MQA jest promowany przez niektóre amerykańskie magazyny, ponieważ nie mają one w ręce żadnych prawdziwych nowości z rynku i muszą czymś zaciekawić swoich czytelników. Myślę, że będzie to powracało jak bumerang. |
Streaming czy downloading? OLE & MADS KLIFOTH WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? Co w roku 2017 będzie dla twojej firmy najważniejsze? RUMEN ATARSKI WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? RENÉ LAFLAMME WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? Co w roku 2017 będzie dla twojej firmy najważniejsze?
DIRK SOMMER WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? |
Kim jesteśmy? |
Współpracujemy |
Patronujemy |
HIGH FIDELITY jest miesięcznikiem internetowym, ukazującym się od 1 maja 2004 roku. Poświęcony jest zagadnieniom wysokiej jakości dźwięku, muzyce oraz technice nagraniowej. Wydawane są dwie wersje magazynu – POLSKA oraz ANGIELSKA, z osobną stroną poświęconą NOWOŚCIOM (→ TUTAJ). HIGH FIDELITY należy do dużej rodziny światowych pism internetowych, współpracujących z sobą na różnych poziomach. W USA naszymi partnerami są: EnjoyTheMusic.com oraz Positive-Feedback, a w Niemczech www.hifistatement.net. Jesteśmy członkami-założycielami AIAP – Association of International Audiophile Publications, stowarzyszenia mającego promować etyczne zachowania wydawców pism audiofilskich w internecie, założonego przez dziesięć publikacji audio z całego świata, którym na sercu leżą standardy etyczne i zawodowe w naszej branży (więcej → TUTAJ). HIGH FIDELITY jest domem Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego. KTS jest nieformalną grupą spotykającą się aby posłuchać najnowszych produktów audio oraz płyt, podyskutować nad technologiami i opracowaniami. Wszystkie spotkania mają swoją wersję online (więcej → TUTAJ). HIGH FIDELITY jest również patronem wielu wartościowych wydarzeń i aktywności, w tym wystawy AUDIO VIDEO SHOW oraz VINYL CLUB AC RECORDS. Promuje również rodzimych twórców, we wrześniu każdego roku publikując numer poświęcony wyłącznie polskim produktom. Wiele znanych polskich firm audio miało na łamach miesięcznika oficjalny debiut. |
|
|
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity