pl | en

ROZMOWA | Seria „The Editors” |29|

ERIC TEH | „ERIC’S Hi-Fi BLOG”

Stanowisko: REDAKTOR NACZELNY | Chief Editor
Tytuł: „Eric’s Hi-Fi Blog”
Wydawca: Eric Teh

Rodzaj wydawnictwa: BLOG
Częstotliwość ukazywania się: NIEREGULARNIK
Rok założenia: 2008

Kontakt:ericshifihaven@gmail.com

singaporehifi.blogspot.com

SINGAPORE


ROZMOWA

Rozmawiał: Wojciech Pacuła
Zdjęcia: Eric Teh | mat. prasowe

The Editors
|29|

No 196

1 sierpnia 2020

„THE EDITORS” to cykl wywiadów z redaktorami pism audio z całego świata – zarówno pism drukowanych, jak i magazynów oraz portali internetowych. Wystartował 1 stycznia 2012 roku i do tej pory ukazało się 28 zapisów rozmów – poniższy będzie 29. Naszym celem jest przybliżenie czytelnikom sylwetek ludzi, którzy zwykle chowają się za recenzowanymi urządzeniami. To „WHO IS WHO?” specjalistycznej prasy audio.

a blog ERICA TEH trafiłem kilkukrotnie, szukając informacji o mniej znanych w Europie markach, zazwyczaj chińskich. Ujęła mnie jego energia, widoczne kwalifikacje do tego, co robi, a także brak zadęcia. Chociaż zna się na swojej robocie, pochyla się nawet nad najmniejszymi produktami, które innym wydają się zbyt tanie. Z drugiej strony jest rasowym audiofilem, z „wypasionym” systemem audio, który zmieścił w maleńkim pokoju w SINGAPURZE.

Poza prowadzeniem swojego bloga i pisaniem artykułów dla portalu „Stereotimes” (www.stereotimes.com), robi zdjęcia i gotuje. I, jak czytamy w jego bio, zamieszczonym na blogu, kolekcjonuje pióra wieczne. Większość zdjęć, które widzimy w jego testach zostało wykonane albo jego smartfomen iPhone 5, albo aparatem Canon 5D Mk II z jednym z trzech obiektywów: EF 24-105 mm f4.0 L, 100 mm f2.8 Macro lub 50 mm f2.5 Macro. Jak pisze, jego kolekcja whisky single malt jest w ciągłym natarciu ze strony jego „drugiej połówki”, z kolei jego córka kocha śpiew.

Z ERIKIEM TEH rozmawia WOJCIECH PACUŁA.

WOJCIECH PACUŁA: Powiedz proszę parę słów o sobie.
ERIC TEH: Uczęszczałem do szkoły prawniczej na lokalnym uniwersytecie w Singapurze i dostałem się do lokalnej palestry adwokackiej. Praktykowanie prawa nie przypomina jednak tego, co widzimy w telewizji. Dużo czasu poświęca się na szukanie, redagowanie i przeorywanie się przez dokumenty. Po kilku latach praktyki zdecydowałem się zostać radcą prawnym w banku i jestem tam do tej pory!

ERIK TEH w jednym ze swoich pokoi odsłuchowych

___________

WP: Kiedy dostrzegłeś u siebie uzależnienie od audio?
ET: Mój ojciec, jak większość rodzin w tamtych czasach, miał porządny system stereo, który składał się z japońskich komponentów Sansui i Akai. Amplituner był całkiem przyzwoity, chociaż głośniki, magnetofon i gramofon były dość prostymi konstrukcjami. Najciekawszą rzeczą, jaką miał, był stary magnetofon szpulowy. Muzyka była wtedy prawdopodobnie najbardziej zajmującą formą rozrywki, spędzałem więc wiele godzin słuchając radia, ponieważ mój ojciec nie miał zbyt dużej kolekcji płyt.

Moim pierwszym poważnym „wejściem” w audio było jednak nabycie odtwarzacza CD Marantz CD 60 w 1988 roku. Dostałem niewielką nagrodę w szkolnym konkursie, a moi rodzice pozwolili mi ją w całości wydać na hi-fi! Odtwarzacz połączyłem wtedy z komponentami Pioneera, ale słaba jakość dźwięku zmotywowała mnie do zakupu pary słuchawek Sennheiser HD 540 Reference. Potem był zintegrowany wzmacniacz Pioneer A-400 i para głośników Mission 760i. Nadal mam te słuchawki Sennheisera i wciąż działają naprawdę bardzo dobrze.

Ponieważ sprzęt hi-fi był dla mnie, jako studenta bardzo drogi, spędziłem wiele godzin na rozbieraniu różnych produktów na części i próbach wymyślenia, jak poprawić ich dźwięk. Z perspektywy czasu widzę, że niektóre z tych pomysłów były dość głupie, ale na szczęście zarówno sprzęt, jak i jego właściciel przeżyli wszystkie te eksperymenty.

WP: Jak zaczęła się twoja przygoda z blogiem?
ET: Zaczęło się ponad dwadzieścia lat temu od kilku stron poświęconych podstawowym informacjom na temat systemów hi-fi i audio-wideo. Blog był hostowany na wolnym miejscu udostępnionym przez mojego dostawcę usług internetowych. Strony musiały być przygotowane za pomocą edytora HTML, a następnie przesłane za pomocą FTP. Blog był na tyle popularny, że znalazł się na liście polecanych linków na jednej z bardziej znanych witryn hi-fi tamtych czasów. Przestałem go aktualizować, kiedy zacząłem pracować i pochłonęły mnie zwykłe rozrywki związane z dorosłością.

Do pisania wróciłem w 2008 roku. Blogi zyskały na popularności, a technologia znacznie ułatwiła publikowanie na nich treści, w tym zdjęć wysokiej jakości. Mój ówczesny szef śmiał się z moich umiejętności pisania. Mówił: „Wy, prawnicy, zawsze kryjecie się za słowami i żargonem. Nie należy używać więcej słów niż to konieczne, aby przekazać wiadomość ”. Założyłem bloga, aby poprawić swoje umiejętności pisania, ale także po to, aby służył mi jako sposób na rejestrowanie moich obserwacji na temat komponentów i akcesoriów audio, które wypróbowałem w tym czasie.

Na poważnie zacząłem pisać, kiedy ludzie zaczęli mówić, że podoba im się to, co opublikowałem i produkty, które przesłuchałem. W szczególności chciałem skupić się mocniej na produktach azjatyckich, które w bardzo niewielkim stopniu lub w ogóle nie były dostępne w krajach zachodnich i o których nie można było przeczytać w prasie drukowanej wydawanej w języku angielskim.

WP: Jaką masz politykę dotyczącą testowania produktów?
ET: Moim zadaniem jest ocena produktu i opisanie jego zalet, aby pomóc czytelnikom w dokonaniu wyboru, jak również ustalenie, czy produkt jest warty przesłuchania lub zakupu na podstawie ich preferencji. Staram się być jak najbardziej obiektywny, ponieważ osobisty gust jest bardzo subiektywny.

Główny pokój odsłuchowy Erica, cały wyłożony elementami korygującymi akustykę

___________

Czasami otrzymuję produkty, które nie spełniają moich oczekiwań. Próbuję je w wielu konfiguracjach przed dokonaniem jakiejkolwiek oceny – synergia komponentów jest bardzo ważna i staram się wydobyć to, co najlepsze w każdym produkcie, który otrzymuję do recenzji. Mam to szczęście, że mam w domu kilka systemów, co naprawdę pomaga. Jeśli nadal nie jestem w stanie zmusić ich do grania, zwracam je producentowi lub dealerowi z moją opinią, ale niczego o nich nie publikuję.

Staram się utrzymywać mój główny system na możliwie stałym poziomie, aby służył jako punkt odniesienia. Recenzowany produkt wpinam do niego i wypinam co najmniej przez tydzień, zanim wyciągnę jakichkolwiek wnioski. Każda zmiana zakłóca działanie systemu i powrót do jego normalnego stanu może zająć dzień lub dwa. Podobnie jak dobre rzeczy w życiu, łatwo się do tego przyzwyczaić – usunięcie danego produktu z toru jest często tak samo pouczające, jak jego włączenie do niego.

Ponieważ nie ma u mnie reklam ani nie przyjmuję zapłaty za testy, chciałbym wierzyć, że moje recenzje są bardziej wolne od uwikłań komercyjnych niż większość innych artykułów.

WP: Co będzie z audio po koronawirusie?
ET: COVID-19 będzie miał długotrwały wpływ zarówno na przedsiębiorstwa, jak i konsumentów. Ludzie biorą rzeczy za pewnik, cieszą się muzyką, spacerują po parku, odwiedzają ulubionego sprzedawcę sprzętu hi-fi …… lista jest długa.

Wielu sprzedawców hi-fi, których znam, pochodzi ze „starej szkoły” i nigdy nie traktowało poważnie sprzedaży online. W ciągu kilku tygodni trwania pandemii poczułem jednak otuchę widząc, jak niektórzy z nich dostosowują się do działania przez internet itp. Nieuniknione jest, że niektóre z tych firm nie przetrwają kryzysu, ale te, które go przeżyły, mają nadzieję, że wyjdą z tego silniejsze, z lepszymi sposobami na to, w jaki sposób robić interesy w bardziej wydajny sposób.

Mnie osobiście czas spędzony na zamknięciu w domu dał impuls do rozważenia mojego życia i moich priorytetów audiofilskich. Moja konstatacja jest taka: kupujemy sprzęt i muzykę, ale rzadko mamy czas, aby w pełni cieszyć się tym, co mamy.

WP: Jaki jest najciekawszy aspekt współczesnego audio?
ET: Młodzi ludzie rzadko mieli do czynienia z mediami fizycznymi. Ich zawartość jest dostępna w serwisach służących do przesyłania muzyki lub przechowywana w ich urządzeniach elektronicznych.

Inną rzeczą jest to, że są przeciążeni informacjami. W przeszłości musieliśmy ściśle trzymać się czytanych przez nas magazynów hi-fi i analizować każdą linijkę, próbując dowiedzieć się, czy to komponent dla nas. Jeśli miałeś szczęście, mogłeś spotkać mądrą starą sowę, która dała ci jedną lub dwie lekcje (lub wprowadziła w błąd, co bywało naprawdę przykre). Obecnie jest wiele bezpłatnych źródeł online i mnóstwo forów, które mogą zarówno edukować, jak i dezorientować.

WP: Jakie jest twoje zdanie w sprawie streamingu vs media fizyczne?
ET: Większość młodych ludzi nie ma w głowie fizycznych mediów. Dzięki zainteresowaniu produktami retro niektórzy z nich zapuszczają się w te rejony, ale ogólnie rzecz biorąc, większości ich potrzeb zaspokajają usługi związane ze streamingiem. Z kolei wielu starszych audiofilów, których znam, ceni fizyczne media i dokłada wszelkich starań, aby zdobyć najlepsze płyty CD i LP, zwłaszcza pierwsze tłoczenia.

WP: A dla ciebie osobiście: LP, CD czy SACD? Może streaming?
ET: Audiofile mają swoje preferencje, a niektórzy uparcie twierdzą, że ​​istnieje tylko jedna droga do osiągnięcia szczęścia. Ja wierzę, że wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. W moim przypadku ponad 90% słuchania muzyki odbywa się za pośrednictwem streamera, a reszta to płyty LP.

SACD, jak dla mnie, przestał być formatem głównego nurtu. Dzięki przesyłowi strumieniowemu mamy go w postaci plików DSD. Niezależnie od tego, czy nam się to podoba, czy nie, streaming jest przyszłością audio. Co widać po tym, że wiele urządzeń jest wyposażonych w wejścia Bluetooth lub ma jakąś możliwość odtwarzania plików z sieci.

WP: Co myślisz o korekcji akustyki za pomocą DSP?
ET: DSP ma swoje zalety, chociaż mam wątpliwości, czy typowy audiofil jest w stanie odpowiednio skonfigurować taki system. Akustyka pomieszczenia jest strasznie skomplikowanym tematem i większość użytkowników przesadza z poprawkami lub próbuje użyć DSP jako pomocy w celu naprawienia złej konfiguracji lub złego ustawienia głośników. Większość znanych mi audiofilów, którzy zaczęli od DSP, przeszła w końcu na tradycyjne produkty do korekcji akustyki.

Manipulacja sygnałem w domenie cyfrowej ma wiele zalet i często widać, że jest to bardzo skutecznie wykorzystywane w aktywnych głośnikach i innych komponentach. Myślę, że to, co zrobił Devialet z ich technologią SAM, ma przed sobą przyszłość. Niestety, jest wielu audiofilów, którzy dali się uwieść dużym głośnikom – prędzej, czy później problem z pomieszczeniem ich przytłacza. Co gorsza, ze względów estetycznych wiele głośników jest umieszczanych w rogach lub zbyt blisko ścian.

WP: Powiedz proszę parę słów o swoim pokoju odsłuchowym.
ET: Mój pokój jest dość nietypowy. Chociaż jest prostokątny, jego tylna ściana jest w rzeczywistości miękką przegrodą zamiast zwykłego betonu i cegły używanej zazwyczaj w Singapurze. Mierzy 2,7 ​​x 3,5 m, a muzyki słucham w bliskim polu, w odległości mniejszej niż 2 m od głośników.

Kolumny VIVID GIYA G4, a za nimi ustroje akustyczne

___________

Uważam, że adaptacja akustyczna pomieszczenia jest jednym z najważniejszych, choć zazwyczaj pomijanym „komponentem” w systemie audio. Współpracowałem ze znanym audiofilem, który okazał się być ekspertem w kwestiach akustycznych. To on zaprojektował system paneli akustycznych, które można zobaczyć na zdjęciu z mojego pokoju. Narożny dolny panel jest płytką pułapką basową, podczas gdy otaczające go panele są dyfuzorami.

Chodziło o to, aby delikatnie osłabić podbicie basu, jednocześnie rozpraszając pierwsze odbicia. Na szczęście mój sufit jest dość wysoki i mogłem pominąć jego wpływ na dźwięk, ponownie jak odbicia od ścian bocznych. Eksperymentowaliśmy z panelami na bocznych ścianach, ale osiągnięty efekt nie przypadł mi do gustu. Powodem tych wyborów, to znaczy rozpraszania odbić zamiast ich pochłaniania, było utrzymanie żywotności dźwięku. Słyszałem systemy o bardzo dużej absorpcji fal i pułapkami basowymi, które nie były jazgotliwe, ale przy tym brzmiały ciemno i martwo.

Używam również niekonwencjonalnych produktów do korekcji akustyki, takich jak Synergistic Research HFT i Acoustic Revive QR-8.

WP: A na czym słuchasz muzyki?
ET: Parę słów o moim systemie – napięcie dostarczane jest przez pojedynczy obwód. Niestety musiałem się spieszyć i nie miałem czasu na remonty, a zatem nie prowadziłem dedykowanych linii zasilających do mojego pokoju odsłuchowego. Mam dwa kondycjonery o zbalansowanym wyjściu, o mocy 3000 W i 1500 W, produkowane przez Plixir, lokalną firmę, której produkty zyskały doskonałą reputację, także za granicą. Mam również urządzenie służące do magazynowania energii, podłączone do sąsiedniego gniazda – Frank UB25000W. Kondycjonery są podzielone tak, aby zasilać główny system (3000 W) i moje urządzenia do streamingu (1500 W).

Podstawą mojego systemu są kolumny Vivid Giya G4. Poznałem osobiście Philipa Guttentaga i mam wielki szacunek dla pracy wykonanej przez firmę Vivid, zwłaszcza Laurence'a Dickiego. Poza tym, że znikają z pola widzenia jak żaden inny głośnik, jaki słyszałem, są szczegółowe, szybkie i spójne – są klasą samą w sobie. Zawsze byłem zwolennikiem sprzętu lampowego i używam przedwzmacniacza i monobloków firmy Conrad Johnson.

Dekodowaniem sygnału cyfrowego zajmuje się przetwornik cyfrowo-analogowy TotalDAC d-1 SIX (więcej o tej firmie TUTAJ - red.), a płyty analogowe odtwarzam za pomocą gramofonu Soulines Kubrick DCX, ramienia Jelco TK-850S i wkładki Shelter 5000. Soulines Kubrick jest dziełem sztuki i brzmi równie dobrze, jak wygląda.

Gramofon SOULINES KUBRICK DCX – u Erica to zaledwie 10% odsłuchów, reszta to pliki

___________

Korzystam również z różnego typu akcesoriów i okablowania. Moim zdaniem każda marka ma określoną sygnaturę dźwiękową i najlepiej jest łączyć elementy różnych firm, co pozwala uniknąć dominacji jednego typu dźwięku. Jeśli chodzi o okablowanie, bardzo lubię kable firmy Acrolink (szczególnie ich kable zasilające) i kable Black Cat – interkonekty analogowe i cyfrowe (więcej TUTAJ). Inne marki, których używam w swoim systemie, to Sablon Audio (więcej TUTAJ - red.), Cardas i Wireworld.

Możesz także opisać mnie jako audiofilskiego poligamistę. Moje różne systemy są odbiciem różnych podejść do tematu. Używam tam wzmacniacza klasy D, a także innych wzmacniaczy o niskiej mocy, konstrukcji tranzystorowych pracujących w klasie A i wzmacniaczy z bezpośrednio żarzonymi triodami. Dwoma najczęściej używanymi głośnikami w moich innych systemach są: Thiel CS2.7 i Tannoy Kensington GR.

WP: Czym jest dla ciebie „dźwięk absolutny”?
ET: To podchwytliwe pytanie. Wielu ludzi mówiło mi, że dźwięk absolutny to wydarzenie na żywo lub przynajmniej ważne odniesienie. Ale przecież nagranie jest wypadkową współzależności wielu czynników, od wyboru mikrofonów, ich konfiguracji, po decyzje podjęte przez inżyniera dźwięku przy stole mikserskim. Ponieważ nie mamy przywileju uczestniczenia w procesie nagrywania, możemy jedynie inteligentnie zgadywać, jak naprawdę nagranie brzmiało. Słuchanie wielu różnorodnych urządzeń pomaga moim zdaniem zbliżyć się do tego. Zasadniczo nie słuchamy wydarzenia na żywo, ale nagrań.

WP: Podaj, proszę, dziesięć albumów, które czytelnicy „High Fidelity” powinni posłuchać tu i teraz…
ET: Będę trochę oszukiwał, ponieważ jest tak wiele dobrej muzyki… Część albumów to będą więc nagrania lokalnych artystów, które są naprawdę wyjątkowe. Pozostałe to audiofilskie „pewniaki”.

|1| Jacintha, Jacintha is Her Name, Groove Note GRVCD1014

___________

Jacintha jest świetną wokalistką i prawdopodobnie jedną z niewielu lokalnych artystek jazzowych znanych na całym świecie. Odniesienia do jej albumów znajdziemy nawet w międzynarodowych publikacjach.

|2| Kit Chan, The Music Room, New Century Workshop NCKC003

___________

Kit to kolejny z naszych rodzimych talentów, dzięki któremu jest znana, w tym w Hongkongu, gdzie mieszkała przez dłuższy czas. To nagranie na żywo z jej koncertu w 2011 roku w Marine Bay Sands. Piosenki są mieszanką angielskiego, mandaryńskiego i kantońskiego. To mocny występ, więc nie pozwólcie, aby zniechęciła was bariera językowa.

|3| 2V1G, Tempting Heart, S2S SSDI-9760

___________

Winnie Ho i Serena Chong na wokalach, na gitarze Roger Wang. Miałem zaszczyt słuchać ich na żywo, w małej przestrzeni na Esplanade, kiedy dali kameralny koncert w Singapurze. Niestety wkrótce potem zespół się rozwiązał. To prosty i czysty występ z wyjątkowymi Winnie Ho i Rogerem Wang. Dla audiofilów „must have”!

|4| Patricia Barber, Café Blue, Premonition Records PREM-737-2 (oryginalne wydawnictwo) lub „odremasterowana” wersja PREMSA90760

___________

Ten album został mi polecony przez starszego audiofila. Miałem wtedy 20 lat i postąpiłem zgodnie z jego radą. Słuchając tej muzyki zastanawiałem się, co u licha się dzieje i po kilku kawałkach zatrzymałem odtwarzanie. Dojście do tego, o co na niej chodzi zajęło mi kolejne 6-7 lat – dopiero wtedy zrozumiałem, o co to całe zamieszanie. (więcej o nagraniu tego albumu w artykule pt. MITSUBISHI ProDigi. Cyfrowe magnetofony szpulowe – od X-80 do X-880 | CZĘŚĆ 2: MITSUBISHI, czytaj TUTAJ - red.).

|5| Hillary Hahn, Hillary Hahn Plays Bach, Sony Classical SK 62793

___________

Doskonała gra i równie dobre nagranie. Używam tej płyty jako nagrania referencyjnego. Prostota i czystość tego występu może wiele powiedzieć o systemie audio.

|6| Jacqueline Du Pré, Elgar Cello Concerto

___________

To bardzo emocjonalne i przejmujące wydarzenie, które nigdy nie przestaje mnie poruszać emocjonalnie. Tragiczne jest dla mnie to, że ktoś tak utalentowany musiał nas tak szybko opuścić. Płyta ukazała się w wielu różnych wersjach, wybierzcie tę, która jest dla was najłatwiejsza do kupienia.

|7| The Bassface Swing Trio, Plays Gershwin, Stockfisch Records SFR 357.8045.1

___________

Uwielbiam to nagranie za jego energię i dynamikę. Wykonawcy oczywiście też świetnie się bawią! Warto zauważyć, że wersja winylowa to nagranie direct-to-disc.

|8| Diana Krall, Live in Paris, Verve Records ‎065 109-2

___________

Ze wszystkich albumów Diany Krall jest to moja ulubiona płyta. Puryści mogą uznać ją za zbyt komercyjną, ale uważam ten album za bardzo dobry zarówno z artystycznego, jak i technicznego punktu widzenia. Kiedy Krall śpiewa A case of you, możemy zabawić się w typowego audiofila i wysłuchać, kto kaszle, wsłuchać się w skrzypienie krzeseł itp. W przeciwnym razie po prostu usiądźmy i cieszmy się występem.

|9| Hugh Masakela, Hope, Triloka Records 7203-2

___________

Pomimo ciągłego nadużywania utworu pt. Stimela na wystawach hi-fi, to wciąż świetny album.

|10| Tsuyoshi Yamamoto, Midnight Sugar, Three Blind Mice TBM CD 2523

___________

To pozycja obowiązkowa dla każdego, kto lubi jazz. Możesz sobie prawie wyobrazić, że jesteś w jakimś zadymionym i słabo oświetlonym klubie jazzowym w Tokio. To jeden z tych ujmujących klasyków, które powinny znaleźć się w kolekcji każdego melomana.

WP: Dziękuję pięknie za poświęcony czas!
ET: Ja również dziękuję i pozdrawiam czytelników „High Fidelity”!

W cyklu „THE EDITORS” ukazały się:

  • |28| PANAGIOTIS KARAVITIS, „Part-Time Audiophile”, redaktor | GRECJA
  • |27| MARC PHILLIPS | „The Occasional Magazine”, USA, redaktor
  • |26| KARI NEVALAINEN  | „INNER”, Finlandia, redaktor naczelny
  • |25| JOHN E. JOHNSON, Jr., Ph.D. | „Secrets of Home Theater and High Fidelity” , USA, redaktor naczelny
  • |24| YOSUKE ASADA, „Net Audio” | „Analog”, Japonia, redaktor naczelny
  • |23| DANIEL BREZINA | Hi-Fi Voice.com, Czechy, redaktor naczelny
  • |22| EDGAR KRAMER | „Audio Esoterica”, Australia, redaktor naczelny
  • |21| MICHAEL LAVORGNA | „AudioStream”, USA, redaktor naczelny
  • |20| MICHAEL LANG | „Stereo”, Niemcy, managing editor,
  • |19| SRIDHAR VOOTLA | Hifitoday.com,, Indie, redaktor naczelny
  • |18| STUART SMITH | HIFIPIG.com, Francja, redaktor naczelny
  • |17| SCOT HULL | Part-TimeAudiophile.com, USA, redaktor naczelny/wydawca
  • |16| JOHN MARKS | „Stereophile”, USA, Senior Contributing Editor and Columnist
  • |15| ART DUDLEY | „Stereophile”, USA, editor-at-large
  • |14| HELMUT HACK | „Image Hi-Fi”, Niemcy, managing editor
  • |13| CHRIS CONNAKER | ComputerAudiophile.com, USA, redaktor naczelny/założyciel
  • |12| DIRK SOMMER | HiFiStatement.net, Niemcy, redaktor naczelny
  • |11| MARJA & HENK | 6moons.com, Szwajcaria, dziennikarze
  • |10| MATEJ ISAK | „Mono & Stereo”, Słowenia/Austria, redaktor naczelny/właściciel
  • |9| DR. DAVID W. ROBINSON | „Positive Feedback Online", USA, redaktor naczelny/współwłaściciel, czytaj TUTAJ
  • |8| JEFF DORGAY | „TONEAudio”, USA, wydawca, czytaj TUTAJ
  • |7| CAI BROCKMANN | „FIDELITY”, Niemcy, redaktor naczelny, czytaj TUTAJ
  • |6| STEVEN R. ROCHLIN | „EnjoyTheMusic.com”, USA, redaktor naczelny, czytaj TUTAJ
  • |5| STEPHEN MEJIAS | „Stereophile”, USA, redaktor-asystent, czytaj TUTAJ
  • |4| MARTIN COLLOMS | „HIFICRITIC”, Wielka Brytania, wydawca, redaktor, czytaj TUTAJ
  • |3| KEN KESSLER | „Hi-Fi News & Record Review”, Wielka Brytania, senior contributing editor, czytaj TUTAJ
  • |2| MICHAEL FREMER | „Stereophile”, USA, senior contributing editor, czytaj TUTAJ
  • |1| SRAJAN EBAEN | 6moons.com, Szwajcaria, redaktor naczelny/właściciel