pl | en

Kabel sieciowy AC

 

聖HIJIRI
SMT ‘TAKUMI’ MAESTRO

Producent: COMBAK CORPORATION
Cena (w czasie testu): 19 900 zł/1,5 m | 21 990 zł/2 m | 23 990 zł/2,5 m | 25 990 zł/3 m

Kontakt: Kazuo Kiuchi ǀ 4-20, Ikego 2-chome, Zushi-shi | Kanagawa 249-0003 ǀ Japan
harmonix@combak.net

combak.net

MADE IN JAPAN

Do testu dostarczyła firma: MOJE AUDIO


d początku wiadomo było, że kabel sieciowy Harmonix X-DC Studio Master Million Maestro jest pozycją ściśle limitowaną, trafi więc do wąskiej grupy melomanów. Jego cena tylko tę ekskluzywność pieczętowała. Zazdroszczę szczęśliwcom, którzy mają go w swoim systemie – to był najlepszy kabel sieciowy, jaki w życiu słyszałem. W dodatku wpisał się w moje rozumienie dźwięku – był nie tylko dobry, ale do tego synergiczny z moim systemem.

W swego rodzaju „liście”, jaki otrzymujemy z nowym kablem pana Kiuchi, stawia on sytuację jasno: 聖HIJIRI SMT ‘Takumi’ Maestro jest przeznaczony dla mających doświadczenie melomanów, którym umknął X-DC Studio Master Million Maestro. I dalej – kosztuje on połowę mniej, ale dźwięk, jaki z nim się nam proponuje nie odbiega wiele od tego, co dostaliśmy z „Millionem”. Został on przygotowany według zasad (jeśli dobrze rozumiem) Harmonix Tuning Maestro, poprzez wykorzystanie wyselekcjonowanych, sprawdzonych materiałów, takich jak robione na zamówienie miedziane przewodniki. Każdy kabel wykonywany jest ręcznie.

Wspomniana miedź jest kierunkowa. Kable otoczone są bawełnianym oplotem i zakończone specjalnie przygotowanymi wtykami amerykańskiej firmy WattGate. Przygotowanie to polega m.in. na zakończeniu wtyków drewnianymi tulejami mającymi tłumić drgania. Drewniany element znalazł się także pośrodku kabla. Wtyki o których mowa wyglądają wyjątkowo ładnie – to modele 390i Rh od strony gniazda sieciowego oraz 350i Rh od strony urządzenia, obydwa o rodowanych stykach. Kable dostępne są w długościach 1, 1,5, 2, 2,5 i 3 m. Kabel przychodzi do nas w pięknej, ręcznie rzeźbionej skrzynce.

Kable sieciowe mają to do siebie, że ich test wymaga dłuższych lub krótszych przerw pomiędzy odsłuchami kabli odniesienia. Wymaga to bowiem wyłączenia kabla, wpięcia kolejnego i chwili na to, aby w urządzeniu ustabilizowały się parametry, co jest szczególnie istotne w przypadku urządzeń lampowych. Na znaczeniu zyskuje więc odsłuch dłuższych fragmentów płyt, a wręcz całych krążków.

Kabel 聖HIJIRI został wypróbowany z czterema urządzeniami: odtwarzaczem CD Ancient Audio Lektor AIR V-edition z lampowym wyjściem, odtwarzaczem CD Audionet Planck z wyjściem półprzewodnikowym, tranzystorowym wzmacniaczem mocy Soulution 710 oraz lampowym wzmacniaczem słuchawkowym Ayon Audio HA-3.

Porównałem go z trzema kablami, z których korzystam na co dzień: Acrolink Mexcel 7N-PC9500, Harmonix X-DC350M2R Improved-Version oraz Acoustic Revive Power Reference Triple C. Wpięty był do listwy sieciowej Acoustic Revive RTP-4EU, a ta za pomocą 2,5-metrowego kabla Acrolink Mexcel 7N-PC9500 do dedykowanej linii zasilającej, poprzez gniazdko Furutecha z rodowanymi stykami (wszystkie kable użyte w teście, a także gniazda sieciowe miały styki rodowane).

HARMONIX & 聖HIJIRI w HF
  • TEST: 聖HIJIRI NAGOMI X-DCH - kabel sieciowy AC
  • NAGRODA ROKU 2015: 聖HIJIRI HGP-10R „MILLION” – interkonekt analogowy, czytaj TUTAJ
  • TEST: 聖HIJIRI HGP-10R „MILLION” – interkonekt analogowy, czytaj TUTAJ
  • TEST: Harmonix TU-666M „BeauTone” MILLION MAESTRO 20th ANNIVERSARY EDITION - nóżki antywibracyjne, czytaj TUTAJ
  • TEST: Harmonix X-DC STUDIO MASTER MILLION MAESTRO – kabel sieciowy AC, czytaj TUTAJ
  • TEST: Harmonix X-DC350M2R IMPROVED-VERSION – kabel sieciowy AC, czytaj TUTAJ
  • TEST: Harmonix RS15-ANV – platforma antywibracyjna, czytaj TUTAJ
  • KRAKOWSKIE TOWARZYSTWO SONICZNE, spotkanie #72: KAZUO KIUCHI (Combak Corporation) w Krakowie, czytaj TUTAJ
  • TEST: Harmonix HARMONIC-STRINGS HS101-EXQ EXQUISITE + α1 kabel głośnikowy + podstawki pod kable głośnikowe, czytaj TUTAJ
  • TEST: Harmonix HS-101-GP + HS-101-SLC - interkonekt RCA + kabel głośnikowy, czytaj TUTAJ
  • TEST: Reimyo + Harmonix + Bravo! – system firmy Combak Corporation, czytaj TUTAJ

  • Płyty użyte w odsłuchu (wybór)

    • Estampies & Dances Royales, wyk. Hesperion XXI, dyr. Jordi Savall, Alia Vox AV 9857, SACD/CD (2008)
    • John Coltrane, Coltrane. Deluxe Edition, Impulse!/Verve 589 567-2, 2 x CD (1962/2002)
    • Laurie Anderson, Homeland, Nonesuch 524055-2, CD + DVD (2010); recenzja TUTAJ
    • Nirvana, In Utero, Geffen GED 24536, CD (1993)
    • Paula Cole, Courage, Decca B0008292-02, CD (2007)
    • Rosemary Clooney, Rosemary Clooney sings Ballads, Concord/Stereo Sound SSCDR-007, „Flat Transfer Series”, CD-R (1985/2016)

    Japońskie wersje płyt dostępne na

    Nowy kabel pana Kiuchi to wynik namysłu nad reprodukowanym dźwiękiem. Banalne? – Trochę tak, ale jednocześnie kluczowe dla zrozumienia do czego ten człowiek dąży i od której strony podchodzi audiofilski Mount Everest. Słyszałem to poprzednio z kablami sieciowymi Harmonixa i 聖HIJIRI, nie jest to więc dla mnie zaskoczenie. Słyszałem też do czego jest pan Kiuchi-san zdolny kiedy ma nieograniczony budżet i kiedy poświęci się projektowi wystarczająco wiele czasu – dostajemy wówczas tak wybitny kabel, jak X-DC Studio Master Million Maestro. To podejście, w którym liczy się przede wszystkim doświadczenie, a nie technologiczne zaawansowanie produktu. To coś w rodzaju „najpierw słucham, potem mierzę”. A jeśli pomiary się nie zgadzają, a dźwięk jak najbardziej, to tym gorzej dla pomiarów (dopisek pochodzi ode mnie).

    Kabel sieciowy, który testujemy miał dodatkowo utrudnione zadanie. Z jednej strony musiał być lepszy niż – bardzo przecież udany - 聖HIJIRI Nagomi X-DCH, a z drugiej musiał zachować ile tylko się da z limitowanego kabla „Million”.

    Jedno, co można o nim powiedzieć od razu, związane jest z płynnością dźwięku. Mają ją wszystkie kable, które wyszły spod ręki pana Kazuo Kiuchi, ale tutaj jest ona zjawiskowa. Dźwięk ma głębię, czarne tło i gęstość. Pokazuje instrumenty i wokale w bardzo naturalny sposób, nie podkreślając elementów, które „podkręcają” dźwięk. To jest fajne, zwykle się podoba, ale ostatecznie chodzi o jak najbliższe dotarcie do zarejestrowanego materiału. Z tym Takumi nie ma żadnych problemów, będąc pod tym względem lepszy niż Acoustic Revive Power Reference Triple-C i co najmniej tak dobry jak Acrolink Mexcel 7N-PC9500, jeśli nie lepszy.

    Pod względem barwy i plastyki blisko mu do innych kabli Combak Corporation, przede wszystkim X-DC350M2R Improved-Version oraz „Million”. Mamy więc naturalnie miękkie uderzenie i płynność. Nie słychać ostrości, bo ich nie ma, nie da się też wskazać podbarwień, bo ich nie uświadczysz. Od pierwszej do ostatniej płyty byłem świadkiem niezwykle zrównoważonego brzmienia. Co więcej, kabel pięknie pokazuje różnice w barwie, w ustawieniu instrumentów, a także dynamice. Pod tym względem jest dużo lepszy od Harmonixa X-DC350M2R i od Acoustic Revive. I od HIJIRI Nagomi X-DCH, żeby już mieć komplet.

    Jeśli w nagraniu Rape Me Nirvany mamy najpierw gitarę i głos, stosunkowo niewiele skompresowane, a zaraz wchodzi perkusja i bas, wycofane względem głosu i bardzo mocno skompresowane, to z testowanym kablem słychać to wyraźnie. Nie stara się on maskować niczego. Ale to jednak wciąż kabel pana Kiuchi i jako taki stroni od dosłowności. Pod tym względem Acoustic Revive wydaje się rysować wszystko grubszą kreską, ma mocniej akcentowaną górę i bardziej konturowy bas. Takumi gra niżej na środku pasma i zakres ten jest niesamowicie naturalny, wybitnie też ten zakres uplastycznia, lepiej nawet niż moja referencja, Acrolink. Jedynie Million robił pod tym względem więcej, dodając jeszcze więcej nasycenia przy lepszym ukazywaniu „body” dźwięku. W takim porównaniu testowany kabel wydaje się nieco miększy, ale niewiele – żółto-czarny X-DC350M2R idzie w kierunku wygładzenia jeszcze bardziej.

    To, co mnie szczególnie do tego kabla przekonuje to połączenie z naturalnym brzmienie różnicowania, o którym już wspomniałem. Tak dobrze radzi sobie z tym niewiele kabli sieciowych, przede wszystkim Million, ale i Acrolink. Ten ostatni jest ciemniejszy, ma mniej góry, przez co wydaje się bardziej plastyczny. W rzeczywistości tak nie jest, ale wrażenie pozostaje. Dopiero przy dłuższym odsłuchu Acrolink okazuje się nie tak dobrze doświetlony wewnętrznie, nie ma aż tak dynamicznego brzmienia, jak Takumi.

    Z nowym kablem dostałem więc plastykę, płynność, nasycenie i różnicowanie – kombinację zabójczą. Po takim przedstawieniu nie chce się słuchać innych kabli. Acrolink wciąż ma cechy, które czynią z niego jedną z najlepszych propozycji na rynku – to np. absolutna gładkość gry, z Takumi ciut mniejszą, lepiej definiowany niski bas, który przy tym schodzi głębiej; Takumi zatrzymuje się nieco wyżej. Dopóki rzecz idzie o muzykę akustyczną, jak jazz i klasyka, nie ma to żadnego znaczenia. Słychać to mocniej dopiero kiedy gramy elektronikę.

    Muszę jednak powiedzieć, że wiedząc to wszystko, co już o tym kablu wiem, wcale mi to nie przeszkadzało. Znakomicie sprawdził się przede wszystkim z moim odtwarzaczem CD, a przedtem genialnie wpisał się w dźwięk odtwarzacza Audionet Planck, ale i to, co robił z końcówką mocy Soulution 710 było na bardzo wysokim poziomie, mimo że zastąpił tam Acrolinka, który lekko temperuje barwę wzmacniacza, przenosząc w dół punkt ciężkości dźwięku.

    Ostatecznie liczy się przecież to, jak coś brzmi w dłuższym odsłuchu, bez porównań. A tutaj Takumi jest trudny do pobicia, ponieważ idealnie współgra z różnymi urządzeniami i muzyką. Nie stara się poprawić nagrań, jak to słyszałem z Acoustic Revive z jednej strony, który dodał uderzenie i wykonturował barwę, wysuwając do przodu górę i dół, ani też nie wygładzał góry tak, jak Acrolink. Gra muzykę w bardzo uczciwy sposób, nie zapominając, że to przecież emocje.

    Podsumowanie

    Zresztą, co tam „nie zapominając” – emocje to w jego wykonaniu najważniejszy składnik muzyki i to w ich oddaniu wydaje się specjalizować. To kombinacja, która jest bardzo uniwersalna. Jest to kabel, którego niczego nie poprawi w systemie, ani nie zepsuje. Pozwoli zabrzmieć nagraniom w emocjonalny, naturalnie miękki, pełnokrwisty sposób. Nawet z tymi, które nie zostały specjalnie „podkręcone” w remasterze znajduje mnóstwo muzyki i pokazuje, dlaczego analogowe taśmy-matki są tak niesamowite.

    Wystarczy sięgnąć po specjalne wydanie płyty Rosemary Clooney sings Ballads, z serii Flat Transfer Series. To kopia z taśmy-matki wykonana bez żadnych ingerencji prosto na dysk CD-R na zlecenie japońskiego magazynu „Stereo Sound” (zresztą w Japonii). Krążek zawiera zaledwie dwa utwory. Z Takumi dostałem wiarygodny przekaz o wewnętrznej dramaturgii. To był piękny odsłuch, dlatego już teraz wiem, co sobie sprawię w tym roku na Mikołaja :) A sam kabel, już teraz, otrzymuje RED Fingerprint.


    Dystrybucja w Polsce:

    MOJE AUDIO


    ul. Sudecka 152
    53-129 Wrocław | Polska

    www.mojeaudio.pl

    • HighFidelity.pl
    • HighFidelity.pl
    • HighFidelity.pl
    • HighFidelity.pl
    • HighFidelity.pl

    System odniesienia

    SYSTEM A

    ŻRÓDŁA ANALOGOWE
    - Gramofon: AVID HIFI Acutus SP [Custom Version]
    - Wkładki: Miyajima Laboratory MADAKE, test TUTAJ, Miyajima Laboratory KANSUI, recenzja TUTAJ | Miyajima Laboratory SHIBATA, recenzja TUTAJ | Miyajima Laboratory ZERO (mono) | Denon DL-103SA, recenzja TUTAJ
    - Przedwzmacniacz gramofonowy: RCM Audio Sensor Prelude IC, recenzja TUTAJ

    ŻRÓDŁA CYFROWE
    - Odtwarzacz Compact Disc: Ancient Audio AIR V-edition, recenzja TUTAJ

    WZMACNIACZE
    - Przedwzmacniacz liniowy: Ayon Audio Spheris III Linestage, recenzja TUTAJ - Wzmacniacz mocy: Soulution 710
    - Wzmacniacz zintegrowany: Leben CS300XS Custom Version, recenzja TUTAJ

    AUDIO KOMPUTEROWE
    - Przenośny odtwarzacz plików: HIFIMAN HM-901
    - Kable USB: Acoustic Revive USB-1.0SP (1 m) | Acoustic Revive USB-5.0PL (5 m), recenzja TUTAJ
    - Sieć LAN: Acoustic Revive LAN-1.0 PA (kable ) | RLI-1 (filtry), recenzja TUTAJ
    - Router: Liksys WAG320N
    - Serwer sieciowy: Synology DS410j/8 TB
    KOLUMNY
    - Kolumny podstawkowe: Harbeth M40.1 Domestic, recenzja TUTAJ
    - Podstawki pod kolumny Harbeth: Acoustic Revive Custom Series Loudspeaker Stands
    - Filtr: SPEC RSP-901EX, recenzja TUTAJ

    OKABLOWANIE
    System I
    - Interkonekty: Siltech TRIPLE CROWN RCA, czytaj TUTAJ | przedwzmacniacz-końcówka mocy: Acrolink 7N-DA2090 SPECIALE, recenzja TUTAJ
    - Kable głośnikowe: Tara Labs Omega Onyx, recenzja TUTAJ
    System II
    - Interkonekty, kable głośnikowe, kabel sieciowy: Tellurium Q SILVER DIAMOND

    SIEĆ
    System I
    - Kabel sieciowy: Acrolink Mexcel 7N-PC9500, wszystkie elementy, recenzja TUTAJ
    - Listwa sieciowa: KBL Sound REFERENCE POWER DISTRIBUTOR (+ Himalaya AC)
    - System zasilany z osobnej gałęzi: bezpiecznik - kabel sieciowy Oyaide Tunami Nigo (6 m) - gniazdka sieciowe 3 x Furutech FT-SWS (R)
    System II
    - Kable sieciowe: Harmonix X-DC350M2R Improved-Version, recenzja TUTAJ | Oyaide GPX-R v2, recenzja TUTAJ
    - Listwa sieciowa: KBL Sound Reference Power Distributor (v2), recenzja TUTAJ
    AKCESORIA ANTYWIBRACYJNE
    - Stolik: Finite Elemente PAGODE EDITION, opis TUTAJ/wszystkie elementy
    - Platformy antywibracyjne: Acoustic Revive RAF-48H, artykuł TUTAJ/odtwarzacze cyfrowe | Pro Audio Bono [Custom Version]/wzmacniacz słuchawkowy/zintegrowany, recenzja TUTAJ | Acoustic Revive RST-38H/testowane kolumny/podstawki pod testowane kolumny
    - Nóżki antywibracyjne: Franc Audio Accessories Ceramic Disc/odtwarzacz CD /zasilacz przedwzmacniacza /testowane produkty, artykuł TUTAJ | Finite Elemente CeraPuc/testowane produkty, artykuł TUTAJ | Audio Replas OPT-30HG-SC/PL HR Quartz, recenzja TUTAJ
    - Element antywibracyjny: Audio Replas CNS-7000SZ/kabel sieciowy, recenzja TUTAJ
    - Izolatory kwarcowe: Acoustic Revive RIQ-5010/CP-4
    - Pasywny filtr Verictum X BLOCK

    SŁUCHAWKI
    - Wzmacniacze słuchawkowe: Bakoon Products HPA-21, test TUTAJ | Leben CS300XS Custom Version, recenzja TUTAJ
    - Słuchawki: Ultrasone EDITION 5, test TUTAJ | HIFIMAN HE-6, recenzja TUTAJ | Sennheiser HD800 | AKG K701, recenzja TUTAJ | Beyerdynamic DT-990 Pro, wersja 600 Ohm, recenzje: TUTAJ, TUTAJ
    - Standy słuchawkowe: Klutz Design CanCans (x 3), artykuł TUTAJ
    - Kable słuchawkowe: Forza AudioWorks NOIR, test TUTAJ

    CZYSTA PRZYJEMNOŚĆ
    - Radio: Tivoli Audio Model One
    SYSTEM B

    Gramofon: Pro-Ject 1 XPRESSION CARBON CLASSIC/Ortofon M SILVER, test TUTAJ
    Przedwzmacniacz gramofonowy: Remton LCR, recenzja TUTAJ
    Odtwarzacz plików: Lumin D1
    Wzmacniacz zintegrowany: Leben CS-300 X (SP) [Custom Version, test TUTAJ
    Kolumny: Graham Audio LS5/9 (na oryginalnych standach), test TUTAJ
    Słuchawki: Audeze LCD-3, test TUTAJ
    Interkonekty RCA: Siltech CLASSIC ANNIVERSARY 550i
    Kable głośnikowe: Siltech CLASSIC ANNIVERSARY 550l
    Kabel sieciowy (do listwy): KBL Sound RED EYE, test TUTAJ
    Kabel sieciowy: Siltech CLASSIC ANNIVERSARY SPX-380
    Listwa sieciowa: KBL Sound REFERENCE POWER DISTRIBUTOR, test TUTAJ
    Platforma antywibracyjna: Pro Audio Bono