NAGRODY ROKU 2007






Nagrody to często powód do nieporozumień, niesnasek, a nawet obrazy. Dystrybutorzy często wychodzą bowiem z założenia, że nawet jeśli ‘ja’ nie dostałem, to dlaczego dostał ‘on’. Nasze własne piekło na życzenie. Nagrody to jednak szczególna sposobność położenia akcentów na urządzeniach, które są szczególnie ciekawe, które nawet wśród urządzeń testowanych na naszych łamach wyróżniają się tym CZYMŚ, co powoduje, że siadając i słuchając po kolei swoich płyt wiemy, że to jest krok do przodu, że konkurencja, nawet jeśli ma w ofercie również ciekawe urządzenia, jest nieco z tyłu.

Dlatego co roku staramy się przybliżyć państwu szereg urządzeń, co do których mamy pewność, że sprawdzą się w wielu systemach. Żadne z nich nie jest magiczną odpowiedzią na wszystkie pytania i rozwiązaniem idealnym - to tylko produkty ludzkich rąk, nie Boskich, pamiętajmy o tym. Prezentują jednak koncepcje, które w wielu przypadkach będą tym, czego szukamy. Jak co roku, tak i tym razem specjalnym wyróżnieniem uhonorowaliśmy produkty wybitne. Przypomnijmy, że w roku 2006 Nagrodę Główną (wszystkie Nagrody Roku 2006 TUTAJ) otrzymały następujące produkty:

Jak napisałem w uzasadnieniu: „To system marzeń bez ograniczeń cenowych. Po nim długo, długo nic.” Bo chodziło w pewnym sensie o podpowiedzenie, jak można złożyć system jeszcze nie najdroższy, a przecież bez ograniczeń. W tym roku zdecydowaliśmy się na coś podobnego, z jednym wyjątkiem: Arcamem Solo Movie 5.1, który sam w sobie jest systemem. Tym razem główny system kosztuje jednak bardzo, bardzo dużo, a oparty jest znowu na odtwarzaczu z wyjściem lampowym i jedynie wzmocnienie przeszło na tereny półprzewodnikowe.


Wojciech Pacuła

NAGRODA GŁÓWNA


    Jadis
    JD1 Mk II/JS1 Mk III
    No. 33 styczeń 2007


    To pierwszy odtwarzacz, który postawił poprzeczkę dla źródła cyfrowego tak wysoko. Są oczywiście na rynku inne, w niektórych aspektach lepsze urządzenia, jednak Jadis proponuje całościową, holistyczną koncepcję brzmienia opartego na emocjach i czymś co wykracza poza technikę reprodukcji. Dlatego jest dla mnie punktem odniesienia.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Grobel Audio
    Kontakt: audio@grobel.com.pl




    KRELL
    EVO 222 + 402
    No. 43 listopad 2007


    Urządzenia Krella są czasem posądzane o zimno i bezduszność. Proszę posłuchać tego wzmacniacza. Z dobrym CD i precyzyjnymi kolumnami. W tym przypadku owa ‘bezduszność’ oznacza znacznie więcej, bo brak ingerencji w sygnał, a ‘zimno’ w jego wykonaniu to znakomita, otwarta góra. Krell jest też mistrzem basu. Nie chodzi w nim już tylko o kontrolę – to przyjmujemy jako oczywistość, a o absolutną wolność od ograniczeń, o wyzwolenie nas od myśli o tym zakresie. Rzutuje to na resztę pasma – środek jest mianowicie zarówno krystalicznie czysty, jak i niesamowicie nasycony. No i rozdzielczość: wybitna. To jeden z niewielu wzmacniaczy tranzystorowych, które grają pod tym względem jak lampowa czołówka.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Audio Klan
    Kontakt: aklan@audioklan.com.pl




    Harpia Acoustics
    DOBERMANN (new)
    No. 41 wrzesień 2007


    To kolumny, które ustanawiają w precyzji, szybkości brzmienia trudną do przeskoczenia poprzeczkę. Dopiero niektóre kolumny z okolic 60 000 – 70 000 zł potrafią coś takiego. Przez cały rok był to punkt odniesienia Redakcji.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Harpia Acoustics
    Kontakt: harpia@harpiaacoustics.com




    RCM AUDIO
    PRELUDE SENSOR IC
    No. 43 listopad 2007


    Niedrogi i znakomity. Dwa słowa i wszystko jasne. Katowickiej firmie udało się coś nieprawdopodobnie trudnego – przygotowała półprzewodnikowy, oparty na układach scalonych przedwzmacniacz, który jest piekielnie dokładny, ale i niesamowicie nasycony. No i ten bas- wszystkie preampy lampowe mogą o czymś takim – kontroli i barwie – jedynie pomarzyć. Sprzęt został zakupiony do Redakcji.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: RCM
    Kontakt: rcm@rcm.com.pl




    Luxman
    M-800A
    No. 43 listopad 2007


    Niespodziewane odrodzenie jednej z legend hi-endu, japońskiej firmy Luxman przyszedł chyba w dobrym momencie – to przecież czas, w którym wiele się dzieje w świecie audio. Ta potężna, pracująca w klasie A końcówka brzmi jak połączenie wzmacniacza tranzystorowego – precyzja, kontur, rozdzielczość oraz lampowego – wypełnienie, barwa, głębia. Można oczywiście lepiej, jednak trzeba będzie za to zapłacić trzy, czterokrotnie więcej. Fantastycznie wykonany przez lata będzie cieszył obecnością. Również nas – testowany egzemplarz został zakupiony przez Redakcję jako sprzęt odniesienia.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Sound City
    Kontakt: poczta@luxman.pl




    Nexton
    M-100
    No. 42 październik 2007


    To absolutna niespodzianka – polski monitor, wykonany w całości, włącznie z przetwornikami w kraju, który gra jak rasowy głośnik, bez kompleksów związanych z ceną, krajem pochodzenia, czy kursem warszawskiej Giełdy. No i to wykonanie – mniam!

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Nexton
    Kontakt: info@nexton.pl




    Arcam
    SOLO MOVIE 5.1
    No. 41 wrzesień 2007


    Nie ma za bardzo o czym mówić, bo to coś, co powinien mieć każdy, kogo denerwują kilometry kabli i paczki w kinie domowym – niezależnie czy to ma być pierwszy system, czy dodatkowy. Solo Movie to przede wszystkim bardzo dobry odtwarzacz płyt audio (wszelakich formatów – CD, DVD-Audio i SACD) i świetny wzmacniacz. Ciepły, nasycony dźwięk z prawdziwym kopem, to częściowo zaleta klasycznych, liniowych wzmacniaczy. No, a obraz – marzenie: to przykład na to, że z klasycznych płyt DVD można wycisnąć jeszcze naprawdę wiele.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Audio Center
    Kontakt: audiocenter@audiocenter.pl




    KATEGORIE

    WZMACNIACZ ZINTEGROWANY

    BAT
    VK-300X Tube
    No. 36 kwiecień 2007


    Balanced Audio Technology nie proponuje jakiś przełomowych rozwiązań, technologii, a po prostu dopracowuje to, na czym zna się najlepiej. Połączenie lamp w przedwzmacniaczu i tranzystorów w końcówce to klasyczny układ. W rękach ludzi z BAT-a otrzymuje to jednak specjalny szlif, podkreślany perfekcyjną budową, świetnym projektem plastycznym oraz czymś nadatkowym, co powoduje, że wiemy, za co płacimy.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Voice
    Kontakt: office@voice.com.pl




    BLADELIUS
    Thor Mk II
    No. 40 sierpień 2007


    Mike Bladelius odpowiedzialny jest za ekspolozję skandynawskiego audio. Projektując m.in. dla Primare, nie zapomniał o firmie noszącej jego nazwisko. Wzmacniacz Thor Mk II to minimalistyczna, przemyślana konstrukcja o chłodnym spojrzeniu (wygląd) i ciepłym sercu (dźwięk). Raz usłyszany i polubiany, będzie wyznaczał dalszą ścieżkę osobistego rozwoju.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Arspo Audio
    Kontakt: arspo@arspoaudio.lodz.pl




    Cary
    CAD-300-SEI
    No. 37 kwiecień 2007


    Nie wiem, czy lepiej napisać, że to fantastyczny wzmacniacz zintegrowany na lampach 300B, czy jeden z najlepszych wzmacniaczy słuchawkowych, jakie słyszałem. Obydwa stwierdzenia są bowiem prawdziwe i równoważne. Tak więc, niezależnie od tego, na co się zdecydujemy, drugie urządzenie „wewnątrz” dostaniemy za darmo. Warto jedynie prędzej czy później zmienić lampy na coś lepszego.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Audio System
    Kontakt: kontakt@audiosystem.com.pl




    Cyrus
    8 vs2 + PSX-R
    No. 40 sierpień 2007


    Cyrus to brytyjski klasyk, który w pewnym momencie postanowił uciec do przodu i postawił na nowoczesność. Montaż SMD, zunifikowana, genialna w swojej prostocie obudowa i możliwość niemal nieograniczonego apgrejdu. I budowa w całości w UK. To elementy, które jednak dla dźwięku stanowią zaledwie ornament. Nasycone, pełne pasji granie, które nijak nie przystaje do gabarytów tego „pudełka na buty”.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Intrada
    Kontakt: info@intrada.pl




    LUXMAN
    L-505f
    No. 40 sierpień 2007


    Luxman to nie tylko majestatyczne produkty z topu, a także znacznie tańsze, bardzo ładnie wykonane produkty, jak ten wzmacniacz zintegrowany. Najlepiej jego dźwięk opisuje zdanie z recenzji: „Oto bowiem [mamy] pełne, niesłychanie koherentne, treściwe brzmienie, uzyskane dzięki wrażeniu, że dźwięk jest skupiony na samym sobie, że to kolejny stopień w medytacji zen.” Trzeba posłuchać.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Sound City
    Kontakt: poczta@luxman.pl




    Rotel
    RA-05
    No. 40 sierpień 2007


    Nie dało się przejść obojętnie obok nowej, budżetowej propozycji tego producenta. Od lat Rotel dostarcza kompetentnie brzmiące, miłe w słuchaniu urządzenia. Tym razem doszła jednak do tego „akuratność”, coś, czym wcześniej rywale mogli się popisywać do woli, a w czym Rotel nie podejmował walki. Z RA-05 jest inaczej, ponieważ możemy od niego wymagać i jednego i drugiego.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Audio Klan
    Kontakt: aklan@audioklan.com.pl




    Xindak
    XA6200
    No. 37 maj 2007


    Urządzenia z Chin mają reputację tanich i dobrze zbudowanych. Model XA6200 tani nie jest, jednak zbudowany – a i owszem. To świetnie grające, dynamiczne, precyzyjne urządzenie, które nawiązuje równorzędną walkę z europejską konkurencją. Którą zresztą pod względem budowy zostawia w tyle.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Polpak Poland
    Kontakt: biuro@polpak.com.pl




    PRZEDWZMACNIACZ

    Pink Faun
    FETTLE
    No. 37 maj 2007


    Przybysz z Holandii to harcorowe spojrzenie na audio, ponieważ korzysta z najprostszych metod, chociaż za pomocą drogich narzędzi, takich jak kondensatory, oporniki, tranzystory typu NOS. Genialny jako przedwzmacniacz gramofonowy stawia swoją dwupudełkową obudową oraz akumulatorowym zasilaniem przede wszystkim na coś, co niektórzy nazywają „muzykalnością”, a inni po prostu świetnym graniem.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Pink Faun
    Kontakt: Info@PinkFaun.com




    WZMACNIACZ MOCY

    Accuphase
    A-45
    No. 35 marzec 2007


    Precyzja, wykop, dynamika – to krótka charakterystyka tego wzmacniacza. A przecież A-45 pracuje w klasie A. Znakomity, stosunkowo niedrogi produkt, który zachowuje strukturę brzmienia oryginału bez poświęcania ataku. Jedyne, czego bezwzględnie się domaga, to naprawdę dobrego przedwzmacniacza.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Nautilus Hi-End
    Kontakt: nautilus@nautilus.net.pl




    Rogue Audio
    M-150
    No. 36 kwiecień 2007


    Amerykanie mają fantazję – to wiadomo. Mają jednak we krwi walkę. Tak jak Rogue Audio. Kiedy wszyscy gremialnie przenosili produkcję do Chin, albo przechodzili na podzespoły tam przygotowywane, RA zacisnęła pasa, przeprojektowała swoje urządzenia i zaproponowała je w cenach, które są dla Chińczyków nie do przeskoczenia. A wszystko ‘made in USA”. M-150 to jednak duża, solidna końcówka mocy, która mało nie kosztuje. Warto jednak zobaczyć, co mają do powiedzenia Amerykanie, bo najwyraźniej znają się na rzeczy. I na muzyce.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Arspo Audio
    Kontakt: arspo@arspoaudio.lodz.pl




    ODTWARZACZ CYFROWY

    Arcam
    FMJ CD36T
    No styczeń 2007


    To jeden z kilku „żelaznych” producentów z Wysp Brytyjskich. Każdy jego produkt jest co najmniej udany, a część jest wybitna. Jak ten, najdroższy w ofercie, a wciąż śmiesznie niedoszacowany, odtwarzacz CD. Mięsisty, kontrolowany bas, plastyczna średnica i płynność czynią z niego kompana zarówno na długie zimowe wieczory, jak i na namiętne, parne, letnie noce. Proszę tylko zapewnić mu dobrane towarzystwo, ponieważ w innym będzie się marnował.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Audio Center
    Kontakt: audiocenter@audiocenter.pl




    Denon
    DCD-CX3
    No. 38 czerwiec 2007


    Maleństwo zbudowane, jak szwajcarski zegarek. Pomyślany jako część mini-systemu, ten odtwarzacz SACD gra jak rasowe, audiofilskie bydle. Należy omijać jasne systemy, jednak np. ze wzmacniaczami lampowymi pokaże pazurek. I ciężka, odlewaną szufladę.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Horn Distribution
    Kontakt: horn@horn.pl




    E-Sound
    CD-E5
    East West Audio Edition
    No. 33 maj 2007


    East West Audio to holenderski dystrybutor, zajmujący się m.in. polskimi produktami. Ron, człowiek stojący za tą firmą, jest jednak również melomanem, audiofilem. Przygotował więc na bazie nagrodzonego przez nas w zeszłym roku chińskiego odtwarzacza CD-E5 własną jego wersję, z całkowicie nowym stopniem wyjściowym. Analogowy, nasycony dźwięk,, z nieco kontrowersyjnym basem. I znakomita budowa, w której uwagę zwraca okablowanie sieciowe polskiej firmy Audionova – zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: East West Audio Shop
    Kontakt: info@eastwestaudioshop.nl




    LINN
    AKURATE CD
    No. 43 listopad 2007


    To jeden z niewielu odtwarzaczy wieloformatowych, który świetnie gra w każdym z możliwych formatów. Ciepłe, organiczne brzmienie o dużej kulturze to najważniejsze cechy charakterystyczne. Bardzo ładne wypłynięcie z platformy Compact Disc na szersze wody.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: LINN Polska
    Kontakt: info@linnpolska.pl




    Marantz
    CD5001
    No. 39 lipiec 2007


    Niedrogi, nawet bardzo niedrogi, świetnie brzmiący, odtwarzacz od japońskiego specjalisty. Można by powiedzieć, że to żadna niespodzianka. A jednak – tyle lat w branży, zmiany modeli, linii, a tu wciąż i na nowo Marantz jest w stanie zaproponować coś, co konkurencja w kolejnym roku będzie się starała zdyskontować. Często bez powodzenia.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Audio Klan
    Kontakt: aklan@audioklan.com.pl




    Nagra
    CD-P
    No. 43 listopad 2007


    Pojawienie się pierwszego w historii firmy odtwarzacza CD dokładnie w 25 lat wprowadzenia na rynek tego formatu może się wydawać głupotą lub co najwyżej ekstrawagancją. Chyba, że... że to jest Nagra. Korzystając z doświadczeń z oferowanymi przez siebie cyfrowych rejestratorów taśmowych i studyjnych przetworników, zamawiając u Carla Zeissa soczewki, u Philipsa topowy napęd i przygotowując własny przedwzmacniacz zaproponowała jeden z atrakcyjniejszych bibelotów naszej branży – niewielki i wykonany z prawdziwie szwajcarską solidnością będzie dla właściciela powodem do dumy. Także za czterdzieści lat.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Intrada
    Kontakt: info@intrada.pl




    PRZETWORNIK D/A

    Casea
    CEPHEUS
    No. 37 maj 2007


    Ten czeski przetwornik to przykład na to, jak solidna inżynieria podparta zmysłem muzycznym tworzą całość. I to za naprawdę nieduże pieniądze. A kiedy wyposażymy w odpowiedni moduł wyjściowy odtwarzacz wieloformatowy, będziemy mogli cieszyć się także dźwiękiem wysokiej rozdzielczości aż do 192 kHz i 24 bitów! Brawo!

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Casea
    Kontakt: polski@casea.eu




    Manley
    WAVE
    No. 36 kwiecień 2007


    Eva Manley to niespokojny duch, ale jednocześnie idealny manager. Potrafi zainspirować swoich inżynierów jak nikt inny. Stąd pomysły na produkty pokroju Wave – przetwornika D/A ze zintegrowanym, lampowym przedwzmacniaczem. Bez cienia technicznego grania, zawsze z ciałem i duszą, stawiając na pierwszym miejscu emocje, urządzenie to potwierdza, że w cyfrowym formacie Compact Disc da się jeszcze wiele zrobić. A że przy tym dostajemy żar lamp? No cóż – taki mały prezent od Eve...

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Moje Audio
    Kontakt: biuro@mojeaudio.pl




    KOLUMNY PODSTAWKOWE

    A.D.A.M.
    HM2
    No. 35 marzec 2007


    Głośniki wysokotonowe to oddzielna sfera sztuki głośnikowej. W kolumnach A.D.A.M. znajdziemy jedną z ciekawszych wariacji na ten temat, głośnik A.R.T. (Accelerated Ribbon Technology). Zapewnia on słodkie, otwarte wysokie tony bez cienia kompresji. Doskonale spisuje się także partnerujący mu głośnik Etona, zapewniający mocne uderzenie i dynamikę. Naprawdę warte grzechu, nawet jeśli nie gustujemy w egzotycznych pięknościach.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Audio Tech
    Kontakt: sale@audiotechpro.pl




    AUDIOWAVE
    141 SE
    No. 41 wrzesień 2007


    Audiovawe to firma, która od wielu lat proponuje kolumny o niezwykłych, wykonanych z drewna obudowach. Drewno przywołuje na myśl ciepło. Pomimo to zdecydowano się zestawić je z „zimnym” poblaskiem metalowych membran. I bingo – precyzyjny, rozdzielczy dźwięk bez cienia chłodu, za to z głębokim, jak na tę wielkość basem, i bogatymi harmonicznymi. Jakby powiedział barokowy mistrz pióra – palący lód...

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Audiowave
    Kontakt : 601 285 230




    B&W Bowers&Wilkins
    686
    No. 42 październik 2007


    Bowers to chyba najważniejszy w tej chwili gracz wśród producentów kolumn na polu domowego audio. Jak pokazał w topowych modelach z diamentowymi głośnikami, potrafi powrócić do korzeni (zwrotnice 1. rzędu) i uczynić z tego pożytek. Jak zwykle największym wyzwaniem są jednak tanie kolumny. Tutaj jednak również Brytyjczycy brylują. Przeznaczony właściwie do systemów kina domowego jako głośnik surround, model 686 pokazuje, że da się, jeśli chce się – z małej paczki duży dźwięk i to z szeroką gamą wzmacniaczy. A na deser bardzo dobry projekt plastyczny.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Audio Klan
    Kontakt: aklan@audioklan.com.pl




    KOLUMNY WOLNOSTOJĄCE

    ACUHORN
    ROSSO SUPERIORE 175
    No. 37 maj 2007


    To nie są zwykłe kolumny. To nie jest nawet zwykły produkt. Genialnie wykonany, z dbałością o każdy, nawet najmniejszy szczegół, będzie stanowił ozdobę każdego wnętrza. Niebanalne przetworniki szerokopasmowe i świetnie dobrana tuba pozwalają na uzyskanie świeżego, pozbawionego wewnętrznych tarć dźwięku. To kolumna, która – jeśli to „nasz” dźwięk – może pozostać u nas na zawsze.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Acuhorn
    Kontakt: info@acuhorn.pl




    Audio Academy
    PHOEBE II
    No. 35 marzec 2007


    Polskie firmy są wyjątkowo aktywne jeśli chodzi o produkcję kolumn. I do tego dobrze im to wychodzi. Zawsze jednak skonstruowanie dobrego głośnika za niewielkie pieniądze to wyzwanie. Audio Academy ma na tym polu duże doświadczenie, nic więc dziwnego, że Phoebe II są niezwykle udane. Ładnie grają z szeroką gamą wzmacniaczy, z wyrównanym balansem tonalnym, ładnym wykończeniem – czegóż trzeba więcej?

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Audio Academy
    Kontakt: audio@audioacademy.com.pl




    Celestion
    F28
    No. 38 czerwiec 2007


    Celestion to jedna z najstarszych, działających firm produkujących kolumny. Od wielu lat skupia się na niewysokich przedziałach cenowych. Dzięki połączeniu doświadczenia i możliwości produkcyjnych, seria F konkuruje cenowo z wszystkimi chińskimi produktami ‘no name’, a jest znacząco lepsza. F28 to znakomity głośnik – niedrogi, dokładny, z krótkim basem i dokładną górą.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: KEF Poland
    Kontakt: grzegorz.wyka@gpaeu.com




    ERYK S. CONCEPT
    KETSUS
    No. 44 grudzień 2007


    Koncepcja przetworników szerokopasmowych nie jest nowa. Model Ketsus przynosi jednak jej modyfikację – dwa szerokopasmowce są od dołu i od góry wspomagane klasycznymi głośnikami. Daje to gładki, płynny, nieco „miękki” dźwięk o znakomitej dynamice. A przecież dla wielu najważniejszy będzie genialny projekt plastyczny i znakomite wykonanie. W całości polski, w całości przemyślany, absolutnie skończony produkt.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Eryk S. Concept
    Kontakt: eryk@eryksc.com




    KEF
    REFERENCE 203/2
    No. 44 grudzień 2007


    To ostatnie słowo KEF-a w dziedzinie produkcji systemów głośnikowych – zarówno pod względem wykonania, jak i grania. Przepiekny design, z naturalnymi fornirami, lakierami, odlewami i przede wszystkim najnowszą generacją systemu Uni-Q, opracowaną dla kosztujących 100 000 euro Muonów. W tej chwili ‘Reference’ dla tej firmy oznacza zarówno znakomite pomiary, jak i wrażenia odsłuchowe. Pamiętając jednak, że to właśnie KEF produkował najbardziej udaną licencję głośników LS3/5a BBC, nie ma się czemu dziwić.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: KEF Poland
    Kontakt: grzegorz.wyka@gpaeu.com




    MAGNEPAN
    MG1.6/QR
    No. 43, listopad 2007


    Te planarne kolumny potrafią wykreować fantastyczny, duży dźwięk – absolutnie bez ostrości i jasności. Rzadko się zdarza, żeby kolumny rysowały tak duży wolumen dźwięku, a w tej cenie – nigdy.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Neel Audio
    Kontakt: info@nell-audio.pl




    Pro-Tonsil
    SIESTA
    No. 39 lipiec 2007


    Ci, którzy wieszczyli Tonsilowi smutny koniec zapewne nie wiedzą co myśleć. Podpowiem – pogłoski o jego śmierci były mocno przesadzone. Pod marką Pro-Tonsil dostajemy bowiem nową falę znakomicie wykonanych, świetnie grających, niedrogich produktów, do jakich nas ten producent przyzwyczaił. A wśród nich Siesty – dynamiczny, klarowny głośnik, z bardzo dobrze rysowanym basem.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Pro-Tonsil
    Kontakt: info@protonsil.pl




    SŁUCHAWKI

    ZEN
    AURVANA
    No. 38 czerwiec 2007


    Tego nikt się nie spodziewał – specjalista od kart dźwiękowych komputerów osobistych przygotował słuchawki, które deklasują uznaną konkurencję. Znakomicie wykonane – po prostu ładne – grają tak, jak dwukrotnie droższe modele innych producentów. A to, podobno, zaledwie pierwszy krok...

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Creative




    ANALOG

    Denon
    DL-103
    No. 34 luty 2007


    Klasyk. Żadne pieniądze, a dźwięk dojrzały i wyrafinowany. Po prostu klasyk.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Horn
    Kontakt: horn@horn.pl




    Primare
    R20
    No. 39 lipiec 2007


    Primare znany był przede wszystkim ze swoich wzmacniaczy i odtwarzaczy CD. Wprowadzenie do sprzedaży przedwzmacniacza gramofonowego wydawało się jedynie pewnym domknięciem oferty, a R20 dodatkiem. Tak jednak nie jest. Primare przygotował bowiem przedwzmacniacz gramofonowy tak, jakby robił to od lat, jakby był winylowym specjalistą. Świetnie zbudowany, bardzo ładnie grający produkt.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Voice
    Kontakt: office@voice.com.pl




    AudioNemesis
    PH-1
    No. 34 luty 2007


    Włoska firma Audionemesis przygotowała po DC-1 kolejną perełkę. To wprawdzie tylko preamp MM, ale o ultra-niskich szumach i z wypełnionym, gładkim, wciągającym dźwięku. Przy dobrej wkładce MC HO otrzymamy wyjątkowy spektakl muzyczny.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Voxal
    Kontakt: voxal@voxal.pl




    Transrotor
    Fat Bob S
    No. 38 czerwiec 2007


    Transrotor do niedawna był jednym z „wielkich nieobecnych” polskiej sceny winylowej. Na szczęście to już przeszłość. Jak pokazuje, nawet za – jak na hi-end – nieduże pieniądze, możemy otrzymać świetnie wykonany, zbudowany z dbałością o każdy detal produkt. Dźwięk Fat Boba jest pełny, ciepły, po prostu analogowy.

    Oryginalny test TUTAJ
    Dystrybucja: Nautilus Hi-End
    Kontakt: nautilus@nautilus.net.pl




    PŁYTY

    • DEPECHE MODE NA WINYLU -
      LIMITED EDITION


      Speak&Spell
      Abroken Frame
      Construction Time Again
      Some Great Reward
      Black Celebration
      Music For The Masses
      Violator
      Songs of Faith and Devotion

      Recenzja TUTAJ
      Data wydania: 03-04.2007
      Format: 180 g LP



    • Milt Jackson Sextet
      Invitation


      Recenzja TUTAJ
      Wydawca: Riverside/Mobile Fidelity, UDSACD 2031
      Szczegóły: Original Master Recording; Special Limited edition 1828/2500
      Data wydania: 1.09.07
      Format: SACDst/CD



    • LARS DANIELSSON & LESZEK MOŻDŻER
      PASODOBLE


      Recenzja TUTAJ
      Wydawca: ACT, ACT 9458-2
      Data wydania: 30.04.2007
      Format: CD



    • THE BASSFACE SWING TRIO
      PLAYS GERSHWIN


      Recenzja TUTAJ
      Wydawca: Stockfisch, SFR 357.8045.1
      Data wydania: 16.03.2007
      Format: Direct-To-Disc 180 g LP + SACD/CD



    • EDMUNDO ROSS AND HIS ORCHESTRA
      ROS ON BRODWAY


      Recenzja TUTAJ
      Wydawca: Decca (SKL 4004)/First Impression Music, LIM XR24 017
      Data wydania (oryginalnie/remaster): 1958/2007
      Format: XRCD24
      Seria: Lasting Impression Music/Decca Limited Edition



    • ALBÉNIZ-FRÜHBECK DE BURGOS
      SUITE ESPAŃOLA


      Recenzja TUTAJ
      Wydawca: Decca Music Group Limited (SXL 6355)/First Impression Music, FIM XR24 068
      Data wydania (oryginalne/remaster): 1969/2006
      Format: XRCD24



    • FIVE SONGBIRDS. A REFERENCE COLLECTION OF FEMALE VOCALISTS

      Recenzja TUTAJ
      Wydawca: First Impression Music, FIM048 VD
      Data wydania (oryginalne/remaster): różne/2005
      Format: HDCD24
      Szczegóły: “Vinyl CD”



    • SOUND SYSTEM – za całokształt

      Recenzja TUTAJ



    • HEINRICH IGNAZ FRANZ BIBER
      THE ROSARY SONATAS


      Recenzja TUTAJ
      Wydawca: Harmonia Mundi USA, HMU 907321.22
      Data wydania: 12.10.2004
      Format: 2 x CD



    • FREEMAN-ATTWOOD / PIENAAR
      LA TROMPETTE RETROUVÉE


      Recenzja TUTAJ
      Wydawca: LINN Records CKD 294
      Data wydania: 12.02.2007
      Format: SACDmch/SACDst/HDCD



    • THE BEATLES
      LOVE


      Recenzja TUTAJ
      Wydawca: Apple/Parlphone/EMI 3 80789 2
      Data wydania: 20.11.2006
      Format: DVD-Audio/CD (PCM stereo, PCM 5.1 24/96, DTS 5.1, Dolby Digital 5.1)



    • DIETRICH BUXTEHUDE
      COMPLETE ORGAN WORKS/Sämtliche Orgelwerke


      Recenzja TUTAJ
      Wydawca: MDG, MDG 314 1438-2
      Data wydania: 5.02.2007
      Format: 7 x CD



    • J. S. BACH
      ALIO MODO
      Passacaglia & other keyboard works transcribe for violins


      Recenzja TUTAJ
      Data wydania: 2005
      Wydawca: Harmonia Mundi USA, HMU 907395
      Format: CD



    • BERT KAEMPFERT
      BERT KAEMPFERT FROM THE ORIGINAL MASTERTAPES – FOUR HITS ON 45


      Recenzja TUTAJ
      Data wydania: 2004
      Wydawca: image hifi, image hifi LP007
      Format: 180 g, 45 rpm LP




POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ



© Copyright HIGH Fidelity 2007, Created by B