pl | en

NAGRODA

STATEMENT in High Fidelity
2021
GERMAN EDITION

Wręczenie nagród przyznawanych
przez magazyny HIFISTATEMENT.net
oraz HIGH FIDELITY w Edycji Niemieckiej A.D. 2021

WARSAWA/Polska


NAGRODA

Tekst: DIRK SOMMER/hifistatement.net
Zdjęcia: Birgit Sommer/Plan B | Wojciech Pacuła | Piksel Studio


No 211

16 listopada 2021

STATEMENT in High Fidelity jest nagrodą przyznawaną wspólnie przez dwa magazyny audio – niemiecki HIFISTATEMEN.net oraz polski HIGH FIDELITY, począwszy od 2019 roku. nagroda ma dwie edycje – niemiecką i polską – ponieważ wręczana jest dwa razy do roku – w maju podczas wystawy HIGH END w Monachium oraz w listopadzie podczas wystawy AUDIOVIDEO SHOW w Warszawie.

O DWÓCH LATACH OD PIERWSZEGO RAZU wreszcie się nam udało: redaktorzy naczelni „High Fidelity” oraz hifistatement.net byli w stanie osobiście wręczyć nagrody zwycięskim firmom, a nie tylko pogratulować im przez Zooma czy Skype’a – choć stało się to ze znacznym opóźnieniem. Bo, tak naprawdę, ceremonia wręczenia powinna mieć miejsce w maju tego roku.

⸜ Wojtek Pacuła, właściciel RCM Roger Adamek, właściciel HEM Marcin Hamerla i autor

W 2019 roku, a więc już chwile temu, w czasie wystawy AUDIO VIDEO SHOW 2019 w Warszawie mój kolega Wojtek Pacuła i ja uzgodniliśmy, że będziemy wręczali po jednej nagrodzie na magazyn, dwa razy do roku – najpierw w czasie wystawy HIGH END, która odbywa się w Monachium w maju oraz właśnie w czasie AUDIO VIDEO SHOW, czyli w listopadzie i w Warszawie. Po kolejnej edycji przyjęło się je nazywać – odpowiednio – „Edycją niemiecką” (GERMAN EDITION) i „Edycją polską” (POLISH EDITION).

Tym razem nagrody, noszące pełną nazwę STATEMENT in High Fidelity 2021 ⸜ German Edition wręczone w Warszawie pod koniec października były tymi, które mieliśmy wręczyć zwycięzcom w czasie – niestety odwołanej – wystawy High End 2021w Monachium. Przez zupełny przypadek, zarówno mój kolega, jak i ja wybraliśmy tym razem polskie firmy, bez uprzednich konsultacji, tak więc powinna to być, tak naprawdę, „Edycja polska”… Co powiedziawszy dodam, że ta sytuacja miała zaletę, której nie można nie docenić: dla co najmniej trzech z czterech uczestników spotkania podróż do Warszawy nie była zbyt długa.

Co więcej, po przetestowaniu zasilacza FERRUM HYPSOS i równie znakomitego Ferrum OOR, wraz z dyrektorem firm HEM i Ferrum, Marcinem Hamerlą, zaplanowałem napisanie o nich historii. Wszystkiego, czego więc potrzebowałem, to dobrego planu, dzięki któremu nasze spotkanie mogłoby dojść do skutku. A ponieważ pisałem już po swojej wizycie w HEM siedem lat temu, tym razem przekazałem pałeczkę mojemu redakcyjnemu koledze, Finnowi Gallowsky’emu, którego reportaż powinien się niedługo ukazać.

⸜ Ekipa firmy HEM, stojąca za powstaniem zasilacza Hypsos

Wróćmy jednak do nagrody: Wojtek wybrał – jak już pisaliśmy o tym w maju duży przedwzmacniacz gramofonowy firmy RCM Audio, THE BIG PHONO, który wypełnia codo joty wymagania audiofilów co do zasilania – zajmuje o jedną z dwóch, dużych obudów – ale nie do końca jeśli chodzi o elementy aktywne w układzie (więcej TUTAJ).

Ku mojemu zaskoczeniu w niezbalansowanym przedwzmacniaczu RCM Audio wzmocnieniem zajmują się układy scalone. Na szczęście Wojtek Pacuła nie skupia się przede wszystkim na rozwiązaniach technicznych, ale na dźwięku. I to właśnie on całkowicie go pochłonął. Jego wybór tak bardzo mnie zaintrygował, że podczas spotkania o którym mowa umówiłem się z Rogerem Adamkiem, że jego niemiecki dystrybutor na jeden dzień wyśle The Big Phono do Gröbenzell. Dam wam znać, co z tego wyszło.

⸜ Birgit Hammer-Sommer i Dirk Sommer podczas kolacji, w czasie której wręczane były nagrody

Po tym, jak zarówno Finn Gallowsky, jak i ja zapoznaliśmy się z możliwościami zasilacza Ferrum HYPSOS byliśmy zgodni co do tego, że poprawia on dźwięk cyfrowych urządzeń, do których dołączany jest standardowy zasilacz impulsowy, lepiej niż jakikolwiek inny zasilacz liniowy, z jakim do tej pory mieliśmy do czynienia i dlatego zasługuje na nagrodę STATEMENT in High Fidelity. Te wrażenia tylko potwierdziły się z kolejnymi urządzeniami, takimi jak konwerterami ADOT. Nasi redakcyjni koledzy, Helmut Baumgartner i Wolfgang Kemper, również wypróbowali zasilacz z Polski i każdy z nich kupił dla siebie dwa takie urządzenia. Jesteśmy więc w naszej redakcji co do zasilacza Ferrum Hypsos zgodni.

Niedługo nadejdzie czas na ogłoszenie zwycięzców nagrody STATEMENT in High Fidelity 2021 ⸜ Polish Edition. Zobaczymy, kto tym razem znajdzie się wśród zwycięzców…

»«

STATEMENT in High Fidelity

2020 Polish EDITION:
Ayon CD-35 II HF Edition ⸜ test TUTAJ
Transrotor TRA9 ⸜ test TUTAJ

2020 GERMAN EDITION:
Gryphon ETHOS ⸜ test TUTAJ
Melco S100 ⸜ test TUTAJ

2019 POLISH EDITION:
Nordost QPOINT ⸜ test TUTAJ
Audioquest Niagara 1000, 5000, 7000, TORNADO, THUNDER, NRG-23⸜ test TUTAJ