pl | en

Tuner FM/DAB+/radia internetowego

Palona
TUNER 190C

Producent: PALOTEC AG
Cena (w czasie testu): 2116 zł

Kontakt:
Palotec AG | Frikartstrasse 3
4800 Zofingen | Szwajcaria


palotec.ch
palona.ch

DESIGNED IN GERMANY | DEVELOPED IN SWISS
MADE IN CHINA


Do testu dostarczyła firma: CORE trends


ie pamiętam dokładnie, ale musiało to być gdzieś koło 2008, może 2009 roku, kiedy to pojawiły się pierwsze odtwarzacze plików audio przeznaczone dla melomanów. Czyli takie, które obsługiwały nie tylko stratne formaty mp3 i AAC, ale również WAV i FLAC i wyglądały jak klasyczne produkty hi-fi. Doskonale za to pamiętam chaos pojęciowy, jaki temu towarzyszył. Nikt bowiem nie wiedział do końca, czym te urządzenia są. Z jednej strony odtwarzały bowiem pliki z podłączonych do nich nośników pamięci, jak również z dysków NAS, zazwyczaj stratne lub w jakości CD, a z drugiej największą funkcjonalność wykazywały przy odtwarzaniu radiostacji radia internetowego. Były to przede wszystkim urządzenia Denona, Marantza i Yamahy.

Z punktu widzenia systemu nie miało to większego znaczenia, ponieważ i tak ich rdzeniem był odtwarzacz plików mogących pochodzić albo z lokalnych źródeł pamięci, albo z internetu. Z punktu widzenia użytkownika różnica była jednak znacząca i z czasem doprowadziła do powstania zupełnie nowej kategorii urządzeń, w których liczy się jedynie możliwość odtwarzania plików wysokiej rozdzielczości, zarówno PCM, jak i DSD, a także serwisów muzycznych w rodzaju Spotify oraz Tidal, tego ostatniego od jakiegoś czasu także w wersji premium z muzyką nadawaną w wysokiej rozdzielczości.

Funkcja „tunera”, czy to radia internetowego, czy analogowego została niemal zupełnie zapomniana, a jego flagę niosą obecnie chyba tylko trzy firmy: kanadyjski Magnum Dynalab i japoński Accuphase, z pomocą niemieckiego Restka.

| TUNER 190C

Urządzenie szwajcarskiej firmy PALONA zdaje się tę lukę wypełniać. Rzadko zdarza się, aby producent w tak trafny sposób nazwał swoje urządzenie, bez silenia się na łamańce znaczeniowo-pojęciowe, w rodzaju: „MQA-capable DAC-preamp-headphone amplifier”, którym redakcja magazynu „Stereophile” reklamowała na okładce wrześniowego wydania przetwornik cyfrowo-analogowy Mytek Manhattan II (Vol. 40, No. 9, September 2017). To po prostu TUNER RADIOWY. Tyle że z początku XXI wieku.

Urządzenie przeznaczone jest przede wszystkim do odtwarzania treści z radia analogowego FM – zakres 87,5 – 108 MHz – radia cyfrowego DAB i DAB+ – zakres Band III, 174-230 MHz, MP2 i AAC – a także stacji internetowych. Ale odtworzymy też za jego pomocą pliki audio z podłączonego na przedniej ściance pendrajwa, przez łącze Bluetooth, a także z komputera – albo przez łącze bezprzewodowe Wi-Fi, albo przez łącze przewodowe LAN. I – to znak czasów – możemy słuchać muzyki za pośrednictwem serwisu Spotify.

Zdziwił mnie brak Tidala, ostatecznie to jest teraz audiofilski odtwarzacz plików by default. Nie na długo jednak. Kiedy zapoznamy się z możliwościami technicznymi urządzenia, dowiemy się, że wszystkie odtwarzane przezeń pliki ograniczone są do częstotliwości próbkowania 48 kHz i o długości słowa 16 bitów. Co więcej, urządzenie odtwarza tylko pliki w stratnych formatach.:

  • mp3 do 320 kbps,
  • AAC/AAC+ do 320 kbps,
  • WMA do 320 kbps.

Nie ma więc mowy o jakości CD, o hi-res nie mówiąc. Ale tym właśnie to urządzenie jest – tunerem – i oczekiwanie po nim możliwości odtwarzacza plików hi-res jest nieuprawnione. Jego radiowa dusza sygnalizowana jest aż przez trzy, służące do łączności ze światem zewnętrznym, anteny: Wi-Fi, Bluetooth oraz teleskopowa dla radiostacji naziemnych FM i DAB+. Z „siecią” można się połączyć także za pomocą kabla, przez gniazdo LAN.

Wygląd urządzenia lokuje je na przecięciu odtwarzaczy plików i klasycznego tunera analogowego. Ten pierwszy sygnalizowany jest kolorowym wyświetlaczem, na którym odczytamy informacje z menu i informacje dostarczane przez nadawców, a w przypadku radia DAB/DAB+ także logotypy stacji. Po prawej stronie mamy trzy rzędy podłużnych przycisków, przypominających ikoniczne urządzenia niemieckiej firmy Braun, którymi wybieramy elementy w menu, a także zapisane wcześniej stacje radiowe (do 10 szt. dla każdego rodzaju radia); te ostatnie nosiły niegdyś nazwę „preset”. To, czego zabrakło, to bezpośredniego dostępu do zmiany źródła dźwięku – aby to zrobić musimy najpierw wejść do menu.

Podłączenia

Po prawej stronie są dwie gałki z podświetlonym na biało okręgami. Jedną poruszamy się po menu, a drugą zmieniamy siłę głosu. Tuner 190C można bowiem podłączyć nie tylko do wzmacniacza zintegrowanego, ale również bezpośrednio do końcówki mocy lub do aktywnych kolumn. Regulacja siły głosu przeprowadzana jest w domenie cyfrowej, jeśli więc zależy nam na jakości głosu, warto ustawić siłę głosu na maksimum i korzystać z regulacji siły głosu w zewnętrznym wzmacniaczu. Regulacja w tunerze przyda się za to do zmiany głośności w słuchawkach – urządzenie wyposażono w stosowny wzmacniacz oraz wyjście typu mini-jack o średnicy fi 3,75 mm.

Z tunera sygnał wypuszczany jest przez parę analogowych wyjść RCA i dwa wyjścia cyfrowe. Sygnał na tych ostatnich pojawia się niezależnie od tego, czy słuchamy radia cyfrowego (DAB i internetowego), czy analogowego (FM). W przypadku tych pierwszych – sprawa jasna, możemy poprawić jakość dźwięku podłączając 190C do zewnętrznego przetwornika cyfrowo-analogowego, których w domach są teraz setki tysięcy.

Zdziwienie może towarzyszyć cyfrowemu wyjściu dla radia FM, czyli analogowego, ale wyjaśnienie okazuje się bardzo proste. Otóż od lat w tunerach analogowych stosowana jest synteza cyfrowa, dzięki czemu możemy w łatwy sposób je dostroić, a po dostrojeniu urządzenie „pilnuje” wybranej częstotliwości (nie wykazuje dryfu). Aby jednak uprościć moduły tunerów FM producenci zdecydowali się wejść w cyfrę głębiej i przeprowadzać część operacji w domenie cyfrowej, nie tylko syntezę częstotliwości.

W którymś momencie trzeba więc zamienić sygnał na cyfrowy, a potem z powrotem na analogowy, ale zalety tego rozwiązania – przede wszystkim (a) niskie koszty i (b) precyzyjniejsza obróbka sygnału – przeważały nad wadami. Ale przecież jeśli sygnał jest w jakimś momencie cyfrowy, to można go w tej postaci wypuścić na zewnątrz i zamienić na analogowy w zewnętrznym DAC-u. Dodajmy, że rozwiązanie to stosowano nie tylko w niedrogich modułach montowanych w amplitunerach AV i stereo, ale i w poważnych, high-endowych urządzeniach, chociażby tunerze analogowym Accuphase T-1100.

Sterowanie

Tuner 190 C można obsługiwać na trzy sposoby. Pierwszy, klasyczny, za pomocą przycisków i gałek na przedniej ściance. Drugi, za pomocą pilota zdalnego sterowania. Jest on metalowy i całkiem poręczny, chociaż przycisków jest sporo i mają generalnie tę samą wielkość. Byłby jeszcze wygodniejszy, gdyby lepiej wykorzystać obecność przycisków wokół przycisku „OK”, na przykład do przeskakiwania między typami źródeł, zmiany siły głosu itp. I jest wreszcie trzecia możliwość, ściśle związana z tym, że tuner jest podłączony do routera – za pomocą bezpłatnej aplikacji UNDOK firmy Frontier Silicon na urządzenia z systemami operacyjnymi iOS i Android. Aplikacja dostępna jest w sklepach Google Play i Apple Store. Muszę powiedzieć, że to najlepszy sposób, bo bardzo wygodny i intuicyjny.

Obudowa urządzenia jest sztywna i całkiem solidna. Tuner jest jednak lekki – zasilacz jest na zewnątrz, a moduł tunera zajmuje tylko cząstkę wnętrza (więcej w sekcji „budowa”) – ślizga się więc na swoich nóżkach. Warto więc pomyśleć albo o innych nóżkach, albo gumowych podkładkach (np. Vibrapod). Można też coś na nim położyć. Zdziwią się państwo, jak zmienia się przy okazji dźwięk. W czasie testu tuner stał na krążkach Acoustic Revive CP-4, a na górnej ściance położyłem pasywny filtr RFI/EMI Verictum X Bulk.

Tuner słuchany był przy wykorzystaniu anten, z którymi do nas przychodzi. Podłączony był do systemu referencyjnego interkonektami Crystal Cable Absolute Dream. Wypróbowałem też opcję z zewnętrznym przetwornikiem D/A. W tej roli wystąpił odtwarzacz SACD Ayon Audio CD-35 HF Edition, z pośrednictwem interkonektu cyfrowego Acrolink 7N-DA6100II Mexcel. Do oceny wyjścia słuchawkowego posłużyły mi słuchawki AKG Y50. Jak widać, potraktowałem tuner poważnie, jak każde inne źródło sygnału w moim systemie./p>

Słuchane stacje radiowe

FM: Polskie Radio Dwójka, Polskie Radio Trójka, RMF FM, Radio ZET, ESKA, RMF Classic, Anty-Stacja

DAB+: Polskie Radio Dwójka, Polskie Radio Trójka, Radio Dzieciom, Radio Kraków, OFF Radio Kraków, Radio Rytm, RMF Classic

Radio internetowe: BBC Radio 3, WXQR, Linn Classic, Linn Jazz, BR Classic

Na początek truizmy, ale nieuniknione. Jakość dźwięku otrzymywanego z Tunera 190C zależy przede wszystkim od medium, z którego korzystamy. Najlepszy dźwięk otrzymamy z radiostacji FM i radia internetowego o wysokim przepływie i dopiero potem radia DAB+. Równie istotne będą też różnice w ramach danego medium, bo wśród radiostacji FM wyróżniało się Polskie Radio Dwójka nadająca muzykę klasyczną i jazzową, a bardzo źle Anty-Radio, wśród radiostacji DAB+ wielkim zaskoczeniem była jakość Radia Dzieciom, ponownie dobrze zabrzmiała „Dwójka”, źle zagrała PR I, a wśród radiostacji internetowych bezkonkurencyjne były BBC Radio 3, Linn Classic, Linn Jazz i BR Classic, a więc generalnie radiostacje z muzyką klasyczną.

Drugą zmienną były ustawienia korektora dźwięku. Myślę, że warto skupić się na dwóch ustawieniach, tj. „płaskim” i „muzyka klasyczna”. To pierwsze skupione jest na środku pasma i muzyka brzmi z nim bardzo gładko i relaksująco. Drugie z nich dodaje do tego skraje pasma i wyższą dynamikę. Z czasem okazało się, że konkretnym stacjom radiowym „przypisałem” sobie w głowie jedno z tych dwóch ustawień i tak ich potem słuchałem.

Najważniejsza okazała się jednak próba z zewnętrznym przetwornikiem cyfrowo-analogowym. Okazuje się, że wychodząc z tunera sygnałem cyfrowym omijamy nie tylko przetwornik D/A, regulację siły głosu i tryb „mute”, ale także korektor. Dźwięk tak słuchanego tunera był naprawdę dobry, a różnice między stacjami wyraźniejsze, a jednocześnie łatwiejsze do wybaczenia, ponieważ wszystko brzmiało lepiej. Mówię to na przykładzie sekcji DAC z upsamplingiem sygnału wejściowego PCM 48/16 do DSD256 i lampowym wyjściem analogowym; słowem: grubo. Jestem jednak przekonany, że nawet niedrogi DAC pozwoli nam na znaczącą poprawę dźwięku tunera.

Dźwięk większości radiostacji jest niesamowicie skompresowany – dotyczy to przede wszystkim stacji komercyjnych, ale dotyka i rozgłośni państwowych, jak PR I, a nawet PR III. Jest to spory problem przy stacjach DAB, tak jakby na dźwięk nałożony był jakiś dodatkowy mechanizm, kolejna warstwa oddzielająca nas od nagrań. Właśnie dlatego stacje FM wydały mi się bardziej akceptowalne, miały swobodniejsze brzmienie, nie były tak zduszone i wyżyłowane. Najlepsze stacje internetowe miały podobną charakterystykę, a przy tym pozbawione były szumu, co pozytywnie wpływało na jakość odsłuchu w cichych fragmentach.

Największym problemem współczesnej radiofonii jest ogromna kompresja. Niezależnie od tego, jakiej stacji na 190C słuchamy, dynamika jest więc mocno uśredniona. Nie dostaniemy też wyraźnej lokalizacji źródeł dźwięku, które są nieco rozdmuchane. Szerokość sceny dźwiękowej zależy od radia i to dana rozgłośnia określa jej wielkość, ustalając ją w odpowiednich algorytmach; nie ma więc mowy o „naturalnej” scenie dźwiękowej.

Podsumowanie

Co by jednak nie mówić, radio to niesamowite medium. Dla mnie osobiście ważna jest obecność osoby prowadzącej program, dlatego serwisy streamingowe niesamowicie mnie nudzą. Tuner Palona przypomniał mi, jaka to niesamowita frajda – czekanie na ulubione programy i ulubionych prezenterów. Urządzenie gra bardzo przyjemnie, ładnie, relaksująco, bez wyostrzania góry i bez przewalonego dołu. Podłączenie zewnętrznego przetwornika cyfrowo-analogowego pozwala na przejście o dwie półki wyżej. Dodam, że słuchawki AKG Y50 zagrały równie przyjemnie i wyjście słuchawkowe można traktować jak najbardziej poważnie.

Pytaniem nie jest więc „czy warto”, bo odpowiedź brzmi „TAK”, a „czy radio jest MOIM medium”. Jeśli i na to pytanie odpowiemy twierdząco, wypożyczmy Tuner 190C, chociażby po to, aby sobie przypomnieć, jak to jest żyć z radiem, a może nawet radiem.

Palona Tuner 190C to tuner radiowy stacji naziemnych FM i DAB/DAB+ oraz radia internetowego. Funkcją dodatkową jest odtwarzanie stratnych plików audio z podłączonego do przedniej ścianki pendrajwa. Urządzenie zostało zaprojektowane przez „profesora Bernarda Geisena, pana Jakaba Barna oraz pana Martina Sacha, którzy spotkali się ze szwajcarskimi inżynierami i wspólnie opracowali innowacyjny system audio o najwyższym standardzie” – tyle materiały firmowe. Ich misją był „czysty jak kryształ dźwięk na najwyższym poziomie”. Jest to więc prawdziwie międzynarodowy projekt: zaprojektowany został w Niemczech, we współpracy ze szwajcarskimi inżynierami, a produkowany jest w Chinach. A jest jeszcze lepiej – jego rdzeń pochodzi z wielkiej Brytanii, o czym poniżej.

Przód i tył

Urządzenie ma czystą linię wzorniczą, która przypomina najlepsze czasy niemieckich produktów audio, np. firmy Braun. Obudowa jest metalowa, a przednia ścianka plastikowa. Znajdziemy na niej spory, kolorowy wyświetlacz z DLS (Dynamic Label Segment), to jest wyświetlający kilka różnych informacji jednocześnie, na przykład nazwę stacji, informacje wysyłane równocześnie przez nadawcę dotyczące nadawanego programu, logotyp stacji (nadawcy cyfrowi), rodzaj i siłę sygnału, tryb stereo/mono i połączenie z siecią internetową. I oczywiście informacje z menu. Kiedy poruszymy gałką siły głosu na chwilę pojawi się bargraf wskazujący poziom sygnału wyjściowego z maksymalną wartością ‘20’. Tuner może także pełnić rolę budzika – w funkcji standby na wyświetlaczu pojawia się alfanumeryczny zegar.

Z tyłu mamy trzy anteny – mniejsze dla Wi-Fi, Bluetooth i większą, teleskopową dla radia FM. Tuner nie jest specjalnie czuły, dlatego warto zaopatrzyć się w lepszej jakości antenę zewnętrzną. Z teleskopową odbiera na akceptowalnym poziomie tylko najmocniejsze stacje. Tuner z routerem łączymy standardowym kablem typu Ethernet (RJ45). Sygnał wypuszczany jest analogowo przez parę gniazd RCA lub cyfrowo – wyjściem optycznym TOSLink i elektrycznym RCA. Gniazda nie są złocone. Urządzenie zasilane jest z zewnętrznego, niewielkiego zasilacza ściennego (6 V DC/1,2 A). Widzę tu możliwość znacznej poprawy jakości dźwięku przez zastosowanie wysokiej klasy zasilacza od jednego ze specjalistów (Tomanek, Teddy Pardo itp.). Bez problemu można go zasilić też bezpośrednio z akumulatora. Spróbujmy zmontować taką baterię z czterech ogniw AA („paluszków”), żeby zobaczyć, co się dzięki temu zmieni.

Środek

Wnętrze urządzenia jest niemal kompletnie puste. I można się było tego spodziewać, jeśli tylko widzieliśmy kiedyś moduły radia internetowego. To po prostu niewielka płytka z ekranowanym modułem, wpięta do większej płytki, na której jest przetwornik cyfrowo-analogowy i sekcja wyjściowa. Przy przedniej ściance mamy podłużną płytkę obsługującą manipulatory i wyświetlacz. Kable łączące te dwa moduły są przeciągnięte przez rdzeń ferrytowy tłumiący zakłócenia RF.

Moduł tunera pochodzi z firmy Frontier Silicon. To zarejestrowana w Londynie firma specjalizująca się w technologiach związanych z radiem internetowym oraz tzw. „smart radio”, tj. niewielkich urządzeniach przenośnych. Za opracowanie ich produktów odpowiedzialni są inżynierowie z biura w Cambridge. Moduł w 190C współpracuje z antenami Wi-Fi oraz FM, zaś antena Bluetooth otrzymała osobny moduł znajdujący się na płytce pod spodem. Jest tam również DAC, jednak nie udało mi się podpatrzeć, jaki. Wygląda na to, że sygnał analogowy wzmacniany i buforowany jest w tranzystorach; wszystkie elementy montowane są powierzchniowo (SMD).


Dane techniczne (wg producenta)

Odtwarzane typy plików:
• Radio internetowe
• mp3 do 320 kbps, 48 kHz
• AAC/AAC+ do 320 kbps, 48 kHz
• WMA do 320 kbps, 48 kHz,
• DAB classic (mp2),
• DAB + (AAC).

Standardy przesyłu danych:
• WLAN | 2,4 GHz/5 GHz (IEEE 802.11 b/g /n)
• LAN | 10/100 Mbit/s (IEEE 802.3, IEEE 802.3u)
• UpnP, DLNA
• DAB (Band III, 174-230 MHz)
• UKF (87,5 – 108 MHz)
• Bluetooth

Zasilanie: 5 V, 1500 mA
Wymiary (S x W x G): 430 x 68 x 303 mm
Waga: 3 kg


Dystrybucja w Polsce

CORE trends Sp. z o.o.
ul. Św. Franciszka 62
93-479 Łódź Polska

tel.: 422 076 418 | 422 076 419


coretrends.pl

  • HighFidelity.pl
  • HighFidelity.pl
  • HighFidelity.pl
  • HighFidelity.pl
  • HighFidelity.pl
  • HighFidelity.pl
  • HighFidelity.pl
  • HighFidelity.pl

System odniesienia

SYSTEM A

ŻRÓDŁA ANALOGOWE
- Wkładki: Miyajima Laboratory MADAKE, test TUTAJ, Miyajima Laboratory KANSUI, recenzja TUTAJ | Miyajima Laboratory SHIBATA, recenzja TUTAJ | Miyajima Laboratory ZERO (mono) | Denon DL-103SA, recenzja TUTAJ
- Przedwzmacniacz gramofonowy: RCM Audio Sensor Prelude IC, recenzja TUTAJ

ŻRÓDŁA CYFROWE
- Odtwarzacz Compact Disc: Ancient Audio AIR V-edition, recenzja TUTAJ

WZMACNIACZE
- Przedwzmacniacz liniowy: Ayon Audio Spheris III Linestage, recenzja TUTAJ - Wzmacniacz mocy: Soulution 710
- Wzmacniacz zintegrowany: Leben CS300XS Custom Version, recenzja TUTAJ

AUDIO KOMPUTEROWE
- Przenośny odtwarzacz plików: HIFIMAN HM-901
- Kable USB: Acoustic Revive USB-1.0SP (1 m) | Acoustic Revive USB-5.0PL (5 m), recenzja TUTAJ
- Sieć LAN: Acoustic Revive LAN-1.0 PA (kable ) | RLI-1 (filtry), recenzja TUTAJ
- Router: Liksys WAG320N
- Serwer sieciowy: Synology DS410j/8 TB
KOLUMNY
- Kolumny podstawkowe: Harbeth M40.1 Domestic, recenzja TUTAJ
- Podstawki pod kolumny Harbeth: Acoustic Revive Custom Series Loudspeaker Stands
- Filtr: SPEC RSP-901EX, recenzja TUTAJ

OKABLOWANIE
System I
- Interkonekty: Siltech TRIPLE CROWN RCA, czytaj TUTAJ | przedwzmacniacz-końcówka mocy: Acrolink 7N-DA2090 SPECIALE, recenzja TUTAJ
- Kable głośnikowe: Tara Labs Omega Onyx, recenzja TUTAJ
System II
- Interkonekty, kable głośnikowe, kabel sieciowy: Tellurium Q SILVER DIAMOND

SIEĆ
System I
- Kabel sieciowy: Acrolink Mexcel 7N-PC9500, wszystkie elementy, recenzja TUTAJ
- Listwa sieciowa: KBL Sound REFERENCE POWER DISTRIBUTOR (+ Himalaya AC)
- System zasilany z osobnej gałęzi: bezpiecznik - kabel sieciowy Oyaide Tunami Nigo (6 m) - gniazdka sieciowe 3 x Furutech FT-SWS (R)
System II
- Kable sieciowe: Harmonix X-DC350M2R Improved-Version, recenzja TUTAJ | Oyaide GPX-R v2, recenzja TUTAJ
- Listwa sieciowa: KBL Sound Reference Power Distributor (v2), recenzja TUTAJ
AKCESORIA ANTYWIBRACYJNE
- Stolik: Finite Elemente PAGODE EDITION, opis TUTAJ/wszystkie elementy
- Platformy antywibracyjne: Acoustic Revive RAF-48H, artykuł TUTAJ/odtwarzacze cyfrowe | Pro Audio Bono [Custom Version]/wzmacniacz słuchawkowy/zintegrowany, recenzja TUTAJ | Acoustic Revive RST-38H/testowane kolumny/podstawki pod testowane kolumny
- Nóżki antywibracyjne: Franc Audio Accessories Ceramic Disc/przedwzmacniacz liniowy/testowane produkty, artykuł TUTAJ | Pro Audio Bono PAB CERAMIC 7 SN | Finite Elemente CeraPuc/testowane produkty, artykuł TUTAJ | Audio Replas OPT-30HG-SC/PL HR Quartz, recenzja TUTAJ
- Element antywibracyjny: Audio Replas CNS-7000SZ/kabel sieciowy, recenzja TUTAJ
- Izolatory kwarcowe: Acoustic Revive RIQ-5010/CP-4
- Pasywny filtr Verictum X BLOCK

SŁUCHAWKI
- Wzmacniacze słuchawkowe: Ayon Audio HA-3
- Słuchawki: HiFiMAN HE-1000 V2 | Sennheiser HD800 | AKG K701, recenzja TUTAJ | Beyerdynamic DT-990 Pro, wersja 600 Ohm, recenzje: TUTAJ, TUTAJ
- Standy słuchawkowe: Klutz Design CanCans (x 3), artykuł TUTAJ
- Kable słuchawkowe: Forza AudioWorks NOIR, test TUTAJ

CZYSTA PRZYJEMNOŚĆ
- Radio: Tivoli Audio Model One
SYSTEM B

Gramofon: Pro-Ject 1 XPRESSION CARBON CLASSIC/Ortofon M SILVER, test TUTAJ
Przedwzmacniacz gramofonowy: Remton LCR, recenzja TUTAJ
Odtwarzacz plików: Lumin D1
Wzmacniacz zintegrowany: Leben CS-300 X (SP) [Custom Version, test TUTAJ
Kolumny: Graham Audio LS5/9 (na oryginalnych standach), test TUTAJ
Słuchawki: Audeze LCD-3, test TUTAJ
Interkonekty RCA: Siltech CLASSIC ANNIVERSARY 550i
Kable głośnikowe: Siltech CLASSIC ANNIVERSARY 550l
Kabel sieciowy (do listwy): KBL Sound RED EYE, test TUTAJ
Kabel sieciowy: Siltech CLASSIC ANNIVERSARY SPX-380
Listwa sieciowa: KBL Sound REFERENCE POWER DISTRIBUTOR, test TUTAJ
Platforma antywibracyjna: Pro Audio Bono