Charlie Haden
The Private Collection


Program:

CD1
1. Hermitage (Pat Metheny) 12:44
2. Passport (Charlie Parker) 15:34
3. Misery (Tony Scott) 8:11
4. Nardis (Miles Davis) 12:58
5. Segment (Charlie Parker) 11:02
6. Farmer’s Trust (Pat Metheny) 15:34
7. Etudes (J.S. Bach) 2:34

CD2
1. Bay City (Charlie Haden) 13:28
2. Farmer’s Trust (Pat Metheny) 9:00
3. Lonely Woman (O Coleman) 22:50
4. Silence (Charlie Haden) 8:33
5. Body & Soul (Gr’n/E’ton/H’yman/S’r) 8:20
6. Visa (Charlie Parker) 12:16

Inżynier dźwięku: Ken Christianson
Remaster: Ken Christianson
Studio: CD1 - ‘At My Place’ Santa Monica, CD2 - California Webster University, St Louis
Mastering: Doug Sax w Mastering Lab, Ojai, CA

Wydawca: Naim Audio, NAIMCD108
Szczegóły: płyta dostępna także jako 3 x LP
Data wydania: 12 maj 2008

Format: 2 x CD


JAKOŚĆ DŹWIĘKU:
CD1 7/10
CD2 8/10

Oryginalnie wydane w roku 1994 jako dwie osobne płyty pod tytułem Charlie Haden’s Private Collection Vol. 1&2 miały limitowany nakład 2200 kopii i sprzedawane były tylko przez sieć dealerów Naima w Wielkiej Brytanii. Ponowne wydanie ma miejsce w 70. urodziny Chadena i jednocześnie w 20. rocznicę jego obecności w Naimie. Materiał przygotowano w ładnym, podwójnym digipacku, zaprojektowanym przez pochodzącego z Singapuru artystę Yuki Chong. Nagranie zostało zremasterowane przez Kena Christiansona, który przygotował obydwa koncerty przy zastosowaniu opracowanej przez siebie techniki True Stereo. Pierwszy dysk zawiera intymny koncert, jaki Chaden dał w swoje 50. urodziny (w 1987 roku), z Hadenem (kontrabas), Ernie Wattsem (sax), Alanem Broadbentem (fortepian) i Billym Higginsem (perkusja), zaś drugi koncert z show w rodzinnym Missouri na Webster University w St Louis z dwoma członkami Quartet West (Broadbent & Watts) i starym przyjacielem Paulem Motianem.
Nagranie jest dość typowe dla True Stereo – mamy bardzo dużo informacji o sali oraz znakomitą mikrodynamikę. Bardzo ładnie rysowane są także blachy perkusji – są perliste, nośne. Fortepian pokazany jest trochę z oddali, podobnie zresztą, jak kontrabas. W tym ostatnim słychać sporo dołu, jakby mikrofon był dość blisko. Ponieważ to jednak True Stereo, to być może dźwięk wzmacniany był przez deski sceny. Saksofon też podany został w pewnej odległości. Jako całość otrzymujemy jednak nagranie, które genialnie oddaje ducha tego koncertu, bo choć nie ma wyraźnych konturów, to jednak relacje między instrumentami, „powietrze” itp. są bardzo wiarygodne. Druga płyta charakteryzuje się nieco lepszym dźwiękiem niż pierwsza. Jest na niej mniej „powietrza” i dźwięk jest nieco bliżej, szczególnie jeśli chodzi o blachy perkusji i kontrabas. Perkusja ma tutaj bardziej naturalną barwę i lepszą dynamikę. Saksofon też jest bliżej, ale jest nieco bardziej stłumiony niż na pierwszej płycie. Ogólnie to bardzo przyjemne nagrania, może niezbyt „namacalne”, ale tak słychać Tr5ue Stereo. Dlatego im lepszy, bardziej wiarygodny system, tym lepiej wszystko zagra.



Dystrybucja: DECIBEL


PŁYTY PROSTO Z JAPONII

CDJapan



POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ


© Copyright HIGH Fidelity 2008, Created by B