The Super Audio Surround Collection. Volume 3


Program:

1. He never mentioned love, Claire Martin 5:07
2. Painting by Numbers, Judith Owen 2:26
3. Beautiful Life, Barb Jungr 4:06
4. Yes I Know When I've Had It, Carol Kidd 2:07
5. Love At Last, Claire Martin 3:49
6. A Case of You, Ian Shaw 4:15
7. Grandes Etudes de Paganini Etude III, Franz Liszt, Georges-Emmanuel Lazaridis – fortepian 4:50
8. March, (K.189), Wolfgang Amadeus Mozart, Alexander Janiczek – skrzypce, Band - The Scottish Chamber Orchestra 3:21
9. Capriccio Espagnol Op.34 Scena e canto gitano, Nikolay Rimsky-Korsakov, Artur Pizarro – fortepian, Vita Panomariovaite – fortepian 5:36
10. Ludlow and Teme - When I was one and twenty, Ivor Gurney, James Gilchrist – tenor 1:26
11. Messiah: And the Glory of the Lord (chorus), George Frideric Handel 2:52
12. A Chloris, Reynaldo Hahn, Jonathan Freeman-Attwood - trąbka, Daniel-Ben Pienaar – fortepian 3:04
13. Missa Brevis - Kyrie, James MacMillan, Cappella Nova 2:49
14. Sonata for Clarinet and Piano Allegro Con Fuoco, Francis Poulenc, Maximiliano Martin – klarnet, Inocencio Negrin – fortepian 3:07
15. Sonata ‘Graz’ (No.3) for violin & continuo in D, RV 11 Allegro, Antonio Vivaldi, Adrian Chandler – skrzypce 2:57
16. Cumbees, Santiago de Murcia, William Carter 4:14

Wydawca: LINN Records, AKP 305
Szczegóły: sampler
Data wydania: 26.10.07
Format: SACDst/mch/HDCD

To kolejny składak LINN-a. Ponieważ jestem ukierunkowany dwukanałowo, więc ocena brzmienia będzie dotyczyła właśnie tej wersji (SACD i HDCD). W przeciwieństwie do Mobile Fidelity, gdzie warstwę CD przygotowuje się z mastera z sygnałem DSD (proces ten nazywa się SBM-Direct i dzięki noise-shapingowi ma pomóc zachować 20-bitową rozdzielczość), LINN uważa, że warstwa CD powinna być kodowana oddzielnie tak, żeby nie przechodzić między formatami. Stąd przy nagraniu najczęściej stosuje się dwa osobne tory – dla warstwy SACD tor DSD, zaś dla CD tor analogowy z koderem HDCD. Przynosi to często znakomite efekty, a sampler ten jest tego dobrym przykładem. Większość nagrań można zresztą znaleźć na płytach, które recenzowaliśmy już wcześniej (do wglądu w dziale Muzyka). Dźwięk na całej płycie jest zaskakująco spójny i choć wokal nagrania Judith Owen odbiega nieco od klasy innych nagrań, to jednak nie burzy to całości. W pierwszej chwili może się wydawać, że nagrania są dość płaskie i pozbawione emocji. To błąd często powtarzany przez sprzedawców, mylnie biorących impotencję złożonych przez siebie systemów za wadę nagrania. Tutaj po prostu nie ma żadnych sztuczek. Trzeba jedynie pamiętać o odpowiednim poziomie – to tego typu nagrania, które wymagają znalezienia właściwego poziomu, aby „zagrały” – poziomu, który był na monitorach w reżyserce. Jest oczywiście problem z wydobyciem wszystkich informacji z krążka, ale to problem głównie urządzeń, a nie płyty. Całość ma zdystansowany, nienarzucający się charakter. Nie jest to wprawdzie pełnia nagrań Stockfischa, ale też nie mogą przecież wszyscy nagrywać tak samo. LINN widzi to w ten sposób także dlatego, że jego droższe źródła grają gładkim, pełnym dźwiękiem, który dobrze koresponduje z takimi nagraniami. Wiem oczywiście, że to tylko sampler i ma wady takiego zbioru. Największym, moim zdaniem, jest pomieszanie nagrań jazzowych z klasyką. Stockfisch przygotował sampler wyłącznie z folkiem i dało to znakomite efekty muzyczne (recenzja TUTAJ). Jednak - nie wybrzydzajmy...


JAKOŚĆ DŹWIĘKU: 7-10/10



POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ


© Copyright HIGH Fidelity 2007, Created by B