
|
Opinia na Jubileusz i pytanie na teraz: jakie ramię do gramofonu?
Szanowny Panie Wojciechu!
Gratuluję pięciu lat w Sieci wraz z produktami o Wysokiej Wierności Odtwarzania ! Gratuluję inteligentnych, dociekliwych opinii, wartościowych dla Czytelników i na tyle wyważonych, że nie zniechęcają one Sprzedawców. Podstawową sprawą, która mnie przekonuje do HF jest bogaty i obrazowy sposób komunikacji - to wszak podstawowa trudność - jak opisać dźwięk ? Od czasu kiedy w polskiej prasie zaczęły się pojawiać recenzje audio, zaczął kształtować się też dość specyficzny język, opisujący wrażenia soniczne oraz właściwości techniczne urządzeń. Ten kod jest czasem zabawny, czasem hermetyczny, czasem czerpiący z anglojęzycznych pierwowzorów. "Rozciągnięty bas" czy "zaznaczony atak" są oczywiste dla Weteranów, zaprawionych w audiofilskim hobby; dla Początkujących Entuzjastów mogą wydawać się magiczne. Bardzo doceniam wkład Pana w słownik audiofilski, idący w kierunku "zniuansowania" przekazu. Ale pomyślałem sobie, że może warto, by stworzyć podręczny słowniczek podstawowych terminów. A może, Ktoś już to robi? Tyle ogólnych rozważań na kanwie Jubileuszu, a teraz moje pytanie. Mam gramofon Acoustic Signature Challenger, z firmowo zainstalowanym ramieniem Regi RB250. To dość solidny mechanizm, który jak sądzę można dowartościować lepszym ramieniem i wkładką zharmonizowaną z przedwzmacniaczem. A ten ostatni to AD-20 zabudowany w E-550 Accuphase. Czy mógłby Pan polecić jakiś zestaw "wkładka MC + ramię" ? Czy np. ramię SME 309 mogłoby się sprawdzić z tym gramofonem i AD-20 ? A może ta Rega jest na właściwym poziomie i wyższe modele to tworzenie mezaliansu? Jeżeli tak, to jaka wkładka ? Rozpocząłem przygodę z czarną płytą wkładką Sumiko Blue Point No2 i jest ona niezła, ale raczej bez ekscytacji. Jako wkładka wysokopoziomowa MC stoi trochę w rozkroku pomiędzy ustawieniami AD-20.
Pozdrawiam i będę wdzięczny za odpowiedź -
Witam Panie Dariuszu!
Pozdrawiam |
| © Copyright HIGH Fidelity 2009, Created by B |