MASSENET
„LE CID”


Wykonawca: City of Birmongam Symphony Orchestra Louis Fremaux

Data wydania: 1973/2004
Wydawca: Klavier Record Company/EMI, KS 522

Typ: 180 g LP; Limited Edition #2106

Jak informuje wydawca, remastering płyty polegał na skróceniu procesu do jednego kroku: przesłaniu materiału z taśmy-matki prosto do maszyny nacinającej. Z każdego stempla wytłoczono jedynie 1000 kopii, a więc recenzowany egzemplarz ma niski numer 106 z drugiego stempla.
Pierwsze takty płyty i słyszymy, że zarejestrowano tu niesamowitą przestrzeń. Kiedy w rozpoczynającej ją sekwencji grają kastaniety, to słychać je daaaleeekooo z tyłu. We wszystkich fragmentach umiejętność przekazania dużej przestrzeni i bardzo dobrze zintegrowanej orkiestry jest wyjątkowa. Brzmienie płyty jest bardzo czyste, a zarazem pełne. Skrzypce mają wokół siebie coś w rodzaju „fluidu”, elementu, dzięki któremu wszystko jest ze sobą organicznie połączone, a zarazem dystynktywne. Kulminacje dźwięku, tutti z instrumentami perkusyjnymi pokazują potężną dynamikę i niski bas, generowany przez kotły. Kiedy uderzają, to jest to prawdziwe „bum!”. Scena nie jest rozpisana za szeroko, za to daleko w głąb. Odbiór płyty rozpraszany jest wyciszeniami między poszczególnymi fragmentami, tym bardziej, że często koniec jest zrywany, kiedy poziom siły głosu nie jest jeszcze obniżony na tyle, żeby nie było tego słychać. Szum przesuwu jest tu niski, jednak nie aż tak, jak z płyt Stocskfischa (DMM), czy TBM/Cisco (45 rpm). W każdym momencie dźwięk apeluje jednak do naszej potrzeby pełni i koherencji. Częściowo spowodowane to jest przez nieco bliski pierwszy plan, jednak także dalsze elementy mają ciut cieplejszą barwę. Ale, co tam – znakomita, bardzo dobrze nagrana płyta! I dlatego słucha się jej wybornie.

JAKOŚĆ DŹWIĘKU: 9/10


Dystrybucja:


POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ


© Copyright HIGH Fidelity 2007, Created by B