pl | en
Zaproszenie
Reportaż - zapowiedź pt. 3
Audio Show 2012

Nazwa: Audio Show
Edycja: XVI
Organizator: Adam Mokrzycki Services

Data: 10-11 listopada 2012
Godziny otwarcia:
Sobota 12.11 - 10-20.00
Niedziela 13.11 - 10-18.00

Miejsce: Hotele Radisson Blu Sobieski, Bristol i Golden Tulip

Strona internetowa: www.audioshow.com.pl

Tekst: Wojciech Pacuła
Zdjęcia: producenci

Data publikacji: 1. listopada 2012, No. 103




I. Pisma w Internecie

Tegoroczne Audio Show będzie świadkiem, chyba symbolicznego, wydarzenia. A właściwie dwóch. Oto bowiem dwa polskojęzyczne pisma audio zaprezentują wydania elektroniczne, przygotowane specjalnie na aplikacje w rodzaju iPada, iPhone'a, tabletów z Androidem itp.
Jak się dowiadujemy, "Hi-fi Choice. Polska Edycja" zdecydował się na mocniejsze wejście do Internetu - pismo w tej firmie ma kosztować znacznie mniej niż drukowane i ma mieć postać interaktywną, a nie - jak pisze wydawca - "statycznych plików pdf".

Drugim pismem, które szykuje się do wejścia w wirtualny świat jest "Hi-Fi i Muzyka". Na jego nową stronę www (która jest, jak słyszałem, w przygotowaniu) trzeba będzie jeszcze poczekać, jednak na targach będzie można kupić coś w rodzaju "spin-offu" - jednorazowe wydawnictwo z testami słuchawek. Ma to być monumentalne wydanie z ponad setką testów wszystkich dostępnych na rynku "nauszników", dostępne zarówno w formie drukowanej, jak i w aplikacji na tablety i inne urządzenia mobilne.
I chyba nie ma od tego trendu odwrotu. Trend związany z przechodzeniem prasy do Internetu, związany z różnymi czynnikami nabiera tempa w każdej branży (prasie audiofilskiej przyjrzymy się w grudniowym wstępniaku; postaram się w nim podsumować również wszystkie wywiady z redaktorami najważniejszych audiofilskich pism, które ukazały sie w tym roku w "High Fidelity"). Jak poinformowali, w zamieszczonym na internetowych stronach magazynu artykule, szef spółki wydawniczej The Newsweek Daily Beast Company Baba Shetty i redaktor naczelna pisma Tina Brown, 31 grudnia ukaże się ostatnie papierowe wydanie tego, ukazującego się od 80 lat, pisma. Jeśli więc najwięksi świata prasy widzą w Sieci ratunek, to dlaczego nie pisma audio? Tym bardziej, że czarną robotę, w postaci przygotowania gruntu wykonaliśmy my - takie pisma, jak "High Fidelity", "6moons.com", czy "Enjoy The Music.com".

Jak się ułoży rynek prasowy? Co to oznacza dla audiofilów? Na te i na kilka innych pytań postaram się odpowiedzieć już w przyszłym miesiącu. Tu i teraz warto zauważyć, że wydawcy dostrzegli potencjał tkwiący w Sieci i chcą wykroić z niego swój własny kawałek tortu. "High Fidelity" życzy wszystkim powodzenia! Ostatecznie im więcej informacji na temat danego produktu, tym lepiej.

II. "6moons.com"

A będąc przy pismach internetowych, dwa słowa o największym tego typu piśmie audio na świecie, szwajcarskim (tam jest w tej chwili zarejestrowane), prowadzonym przez Srajana Ebaena magazynie "6moons.com", z którym "High Fidelity" współpracuje od lat.
Jak informuje organizator listopadowej wystawy, Adam Mokrzycki Services, na stronie "6moons.com" pojawiło się info o wystawie Audio Show. "Nie było by w tym nic niezwykłego, ostatecznie o Audio Show często się pisze w kraju i za granicą, gdyby nie słowa komentarza redaktora naczelnego, Srajana Ebaena:
Whenever manufacturers ask me about the most important shows in Europe, I tell them that after Munich it's Warsaw, then Milan.
Srajan Ebaen

Wynika z nich że Audio Show jest drugą najważniejszą imprezą w Europie, zaraz po Monachium, a przed Mediolanem, Moskwą itd." Całość czytaj TUTAJ

To tylko potwierdza to, co od paru lat, obserwując wystawy audio w Europie pisałem - Audio Show stało się częścią światowej sceny imprez tego typu. Są na niej właściciele i producenci większości marek obecnych w Polsce, a także tych, których jeszcze nie ma (wiem, że będzie przedstawiciel brytyjskiego Chorda (nie chodzi o The Chord Company, producenta kabli, a o Chord Electronics Ltd, producenta elektroniki - zarówno spod znaku high-end, jak i przystępniejszej cenowo serii Chordette; firma szuka właśnie poważnego dystrybutora swoich produktów w Polsce). W porównaniu z innymi wystawami wciąż obecność zagranicznej prasy jest raczej symboliczna, ale i to, jestem tego pewien, prędzej czy później się zmieni.

III. "High Fidelity"

Jak co roku, tak i tym razem będziemy w Warszawie - w sobotę. Umówiony jestem na kilka wywiadów, ale mam nadzieję, że zdążę odwiedzić wszystkie pokoje. Zrobię, co w mojej mocy, choć zapewne, jak zawsze, coś pominę, ominę, zostawię - takie jest życie i nie zamierzam się z nim kopać.
Jak co roku przy wejściu, wraz z katalogami, otrzymacie państwo drukowaną wersję naszego testu z tematem z okładki - w tym roku będą to kolumny Krypton3 fińskiej firmy Amphion. Na wystawie, w pokoju polskiego dystrybutora, firmy Moje Audio, obecny będzie właściciel Amphiona, pan Anssi Hyvönen. Pytajcie o niego, chętnie ze wszystkimi porozmawia. To fantastyczny, bardzo inteligentny człowiek, z którym warto zamienić nawet parę słów, bo rzadko ma sie okazję poznać kogoś tej klasy. Ponieważ będziecie mieli w ręku test z jego zdjęciem, dajcie można będzie zdobyć autograf i mieć miłą pamiątkę.

Wypatrujcie też znaczków Nagród Roku, Statement Award i Nagród Specjalnych "High Fidelity". Znajdziecie je w pokojach, w których prezentowane będą nagrodzone przez nas produkty. Jak co roku oficjalne ogłoszenie wyróżnionych produktów będzie miało miejsce na łamach "High Fidelity" w grudniu, jednak (to też tradycja) udostępniamy tę informację nagrodzonym firmom pod koniec października właśnie po to, aby mogły o niej poinformować odwiedzających Audio Show. Szukajcie więc Nagród, proście o odsłuch wyróżnionych produktów, bo warto. Podobnie jak w zeszłym roku jest ich niewiele, więc tym większą mają wartość.

I na koniec słowo w sprawie słuchawek. Jak pewnie stali czytelnicy wiedzą, jestem "słuchawkowcem". Od dzieciństwa (patrz moje bio w "Enjoy The Music.com TUTAJ lub "6moons.com" TUTAJ) słucham czegoś przez słuchawki i to dla mnie naturalny sposób odsłuchu. Mam w domu kilkanaście (swoich własnych) par słuchawek i kilka (również moich) wzmacniaczy słuchawkowych, nie licząc rzeczy w teście. Dlatego też myśl o piśmie poświęconym wyłącznie słuchawkom chodzi mi po głowie od lat. Powołanie go do życia wciąż niestety schodzi na dalszy plan, wypierane przez terminy związane z "High Fidelity", "Audio" i - od niedawna - "Enjoy The Music.com", gdzie publikuję artykuły (a tak przy okazji - w grudniowym numerze tego ostatniego pisma można będzie przeczytać test najnowszego przedwzmacniacza RCM Audio THERIAA!!!).
Coś jednak drgnęło i przygotowujemy wraz z Bartkiem Łuczakiem, grafikiem Piksel Studio, layout spin-offu "High Fidelity" poświęconego wyłącznie słuchawkom, wzmacniaczom słuchawkowym, a także produktom związanym z odtwarzaniem plików audio. Proszę o cierpliwość, to jeszcze chwilę potrwa, ale będzie na pewno!!!

IV. Google Play, aplikacja na Androida

I absolutnie na koniec - słowo o tym, jak można by w naprawdę łatwy sposób usprawnić obsługę Audio Show. Pisząc te słowa jestem już po Targach Książki w Krakowie, ich XVI edycji. O paraleli między wystawami audio i targami książki piszę we wstępniaku do tego wydania "High Fidelity" (No. 103, listopad 2012). Dlatego muszę zwrócić uwagę na specjalnie pod tym kątem napisaną aplikację na Androida, dzięki której można było zaplanować sobie zwiedzanie, zobaczyć wszystkich wystawców, mapy itp. Aplikacja Targów był kiepska, mało funkcjonalna, jednak nawet w tej formie była duża pomocą podczas zwiedzania poszczególnych stoisk (czytaj TUTAJ).
Gdyby tylko coś takiego było na Audio Show! Wiem, że to trochę wyjście przed szereg, bo takim ułatwieniem nie dysponuje nawet wystawa High End w Monachium, jednak to nieuniknione - to musi się pojawić!

DO ZOBACZENIA NA AUDIO SHOW 2012!!!